سلامت نیوز : امامی رضوی در دومین کنگره و جشنواره ملی فوریت‌های پزشکی که صبح امروز در مرکز همایش‌های رازی برگزار شد، اظهار داشت: ارتقاء علمی و ارتقاء کیفیت ارائه خدمات به مردم از جمله اهداف این کنگره است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی ضمن قدردانی از زحمات همکاران پلیس راهور از زحمات پلیس راهور ناجا، گفت: برگزاری چنین کنگره‌هایی باید پربارتر از گذشته ادامه پیدا کند البته ما می‌توانیم از روش‌های دیگری هم برای آموزش افراد استفاده کنیم.

وی تأکید کرد: در زمان مأموریت فرصت‌هایی پیش می‌آید که از آن به عنوان اوقات انتظار برای مأموریت یاد می‌شود، که این زمان فرصت مناسبی برای آموزش به افراد است.

وی ضمن پیشنهاد به مرکز مدیریت حوادث در خصوص راه‌اندزای سیستم آموزش مجازی، گفت: این سیستم می‌تواند یک روش جدید برای آموزش پرسنل فوریت‌های پزشکی باشد.

امامی رضوی تصریح کرد: آموزش مجازی یکی از بسترهای مناسب برای ارتقاء دوره‌های آموزشی است و امیدواریم که با همکاری دوستان ما در مرکز مدیریت حوادث بتوانیم این سیستم آموزشی را مصوب کنیم چرا که دانشگاه مجازی علوم پزشکی از ظرفیت مناسبی برای راه‌اندازی این سیستم برخوردار است.

معاونت درمان وزارت بهداشت و درمان به کمبود ظرفیت مراکز بهداشتی درمانی و خانه‌های بهداشت اشاره کرد و گفت: افزایش مراکز بهداشتی درمانی باید به صورت ویژه در کشور پیگیری شود.

وی در ادامه از اجرای قانون ارتقاء سطح بهره‌وری برای پرسنل اورژانس شهری خبر داد و گفت: این قانون از اوایل سال 92 برای پرسنل اورژانس شهری اجرا می‌شود که طی آن ساعات کاری و شیفت پرسنل اورژانس تا حدودی کاهش می‌یابد.

وی افزود: در خصوص همکاران اورژانس جاده‌ای نیز تلاش داریم تا این قانون را در سه ماهه نخست سال 92 اجرایی کنیم.

وی در خصوص طرح پرداخت نظام پیش بیمارستانی گفت: این طرح آماده ابلاغ است و به صورت پایلوت در مازندران و خراسان رضوی انجام شده و امیدواریم در اوایل سال آینده بتوانیم این برنامه را در کل کشور اجرایی کنیم.

 وی در پایان در خصوص پرداخت کارانه پرسنل فوریت‌های پزشکی گفت: منابع ما کافی است اما با پیگیری‌هایی که کردیم تلاش داریم تا کارانه پرسنل را در ایام عید پرداخت کنیم.

گفتنی است در پایان این کنگره اولین EOC سیار کشور با حضور رئیس پلیس راهور کشور و معاونت درمان وزارت بهداشت افتتاح شد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha