سلامت نیوز : رییس انجمن دیابت گفت: با وجود گذشت دو ماه از ارائه درخواست به بانک مرکزی و وزارت بهداشت برای تخصیص ارز دولتی به نوار تست قند خون، هنوز مسئولان به ما جوابی نداده‌اند.

اسدالله رجب در گفت وگو با (ایسنا)، افزود: یکی از پایه‌های اصلی درمان دیابت برخورداری بیمار از وسایلی به منظور کنترل روزانه قند خون خود است این در حالیست که صندوق‌های بیمه مانند تامین اجتماعی و خدمات درمانی هزینه‌های این وسایل را پرداخت نمی‌کنند البته بیمه‌های بانک‌ها و نیروهای مسلح بخشی از این هزینه‌ها را متقبل شده‌اند.

وی در ادامه اظهار کرد: با توجه به افزایش قیمت ارز، وسایل اندازه گیری قند خون نیز گران‌تر شده است به گونه‌ای که هر بسته پنجاه تایی نوار تست قند خون 35 تا 45 هزار تومان برای بیمار هزینه در بر دارد این در حالیست که باید ماهانه چهار بسته نوار برای اندازه‌گیری قند خون بیماران بویژه کودکان و نوجوانان استفاده شود.

رجب در پایان تصریح کرد: کودکان یکساله یا چهار ساله نمی‌توانند افت قند خون خود را ابراز کنند بنابراین لازم است به منظور پیشگیری از ابتلای آنان به عوارض دیابت از وسایل اندازه گیری قند خون برای آنان استفاده شود. این در حالی است که با توجه به افزایش قیمت‌ها، برخی خانواده‌ها توانایی خرید این وسایل را ندارند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha