متولیان سلامت کشور بهتر است برای نظم بخشیدن به نظام سلامت به دور از هر گونه تفکر بخشی، قیمت تمام شده خدمات را در بخش دولتی و خصوصی به طور شفاف اعلام کنند.

متولیان سلامت، قیمت تمام شده خدمات را شفاف اعلام کنند/آشفتگی در نظام سلامت
سلامت نیوز : داریوش طاهرخانی در گفت و گو با پانا، افزود: با اعلام شدن قیمت تمام شده خدمات، تعرفه براساس فرمول هایی که در علم اقتصاد سلامت قابل توجه است انجام می شود.
 وی با بیان اینکه باید نسبت به تشکیل شورای عالی بیمه سلامت و اعلام قیمت تمام شده خدمات و تعرفه واقعی هر چه زودتر تصمیم درستی گرفته شود، ادامه داد: تا زمانی که این شورا تشکیل شود و تعرفه ها به درستی اعلام شوند، متولیان برای پیشگیری از آشفتگی در بازار سلامت تعرفه هایی که سازمان نظام پزشکی با در نظر گرفتن وضعیت اقتصادی و با حفظ حقوق بیماران در کنار حقوق صاحبان مشاغل پزشکی پیشنهاد کرده است بپذیرند.

طاهرخانی در پاسخ به اینکه تعرفه های قبلی تا چه میزان قابلیت اجرا در شرایط اقتصادی کنونی دارند، گفت: در قانون برنامه پنجم توسعه گفته شده بود که تعرفه ها باید به تصویب شورای عالی سلامت برسند اما از آنجا که هنوز این شورا تشکیل نشده پس قوانین قبلی به قوت خود باقی است و همچنان قابلیت اجرا خواهند داشت.

عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی خاطرنشان کرد: در حال حاضر سازمان نظام پزشکی تعرفه پیشنهادی خود را اعلام کرده و امیدواریم که سازمان ها و مراجع این موضوع را بپذیرند.

وی در پاسخ به این سوال که تا زمان تشکیل شورای عالی سلامت، ممکن است حساسیت های بسیاری در بحث تعرفه ها ایجاد شود و برنامه پیشگیری در این خصوص چیست، اظهار داشت: با توجه به اینکه شورای عالی سلامت هنوز تشکیل نشده اگر قرار باشد تعرفه های سال ۹۱ اعلام نشوند قطعا آشفتگی هایی در نظام سلامت کشور ایجاد خواهد شد و در واقع پیشنهاد تعرفه هایی که سازمان نظام پزشکی با توجه به شرایط مذکور اعلام کرده در همین راستا عنوان شده اند.

   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha