سلامت نیوز : فرید براتی سده در گفت و گو با پانا در خصوص درمان معتادان به شیشه بیان کرد: هنوز پروتکل و شیوه درمانی مشخص و تعریف شده ای برای درمان این گونه اعتیاد ها  وجود ندارد و در واقع کار جدی در این زمینه صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: درمان هایی هم که برای درمان معتادان به شیشه انجام می شود به لحاظ کمی کم است و حتی تعداد پزشکان و روانشناسان و مددکاران نیز که بتوانند در این بخش با قدرت ظاهر شوند، زیاد نیست.

مدیر کل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: بخشی از درمان های موجود برای ماده مخدر شیشه با توجه به تغییراتی که در موارد مصرف ایجاد شده است، عملکرد لازم را ندارد و معمولا درمان آن زمان بر و پرهزینه است.

براتی به خدمات مشاوره ای در جریان درمان اعتیاد اشاره کرد و گفت: متاسفانه به بحث خدمات روانشناسی و روانکاوی پس از سم زدایی توجه کافی نمی شود و چون این بخش پرهزینه است، از آن غفلت شده است.

وی افزود: اعتبارات حمایت های اجتماعی از معتادان توسط سازمان بهزیستی فراهم می شود و این میزان به هیچ عنوان کافی نیست و این در حالی است که حمایت های اجتماعی پس از درمان و ترک اعتیاد، بسیار حائز اهمیت و روشی پیشگیرانه به شمار می رود.

مدیر کل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: دستگاه های مرتبط با معتادان حمایت های لازم را در این بخش انجام نمی دهند و بهزیستی از منابع داخلی خود در این خصوص هزینه می کند.

نیمی از تخت های بخش روانی بیمارستان ها در اختیار معتادان به شیشه است و حال آنکه تنها یکی ، دو مرکز درمان اعتیاد به شیشه و آمفتامین ها در کشور وجود دارد و گویی مراکز درمان اعتیاد به دلایل مختلف نمی توانند در درمان با معتادان شیشه همراه شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha