سلامت نیوز :  دکتر ˈحمیدالله بهادرˈ در نشست خبری در جمع خبرنگاران افزود: 75 تا 80 درصد موارد سوختگی در کودکان ناشی از مایعات داغ است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ؛ وی ادامه داد: از مجموع 200 هزار مورد سوختگی در کشور ، 45 درصد آن مربوط به سوختگی ناشی از شعله و آتش، 30 درصد ناشی از مایعات داغ، 10 درصد ناشی از تماس با اجسام داغ، چهار درصد ناشی از سوختگی های الکترونیکی و سه درصد ناشی از سوختگی های شیمیایی است.

**مدل سوختگی ها در کشور تبدیل به فاجعه شده است

رییس مدیریت تولید دانش بالینی مرکز تحقیقات سوختگی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: مدل سوختگی ها در کشور به فاجعه تبدیل شده که زمان عمر از دست رفته، مرگ و میرها و هزینه های هنگفتی را به کشور تحمیل می کند.

بهادر افزود: یکی از موارد سوختگی در کشور مربوط به سوختگی با کابل برق فشار قوی است درحالیکه در تمام جهان، استاندارسازی برای سیم کشی برق فشارقوی وجود داشته و باید برای آن حریم تعیین شود.

وی افزود: این درحالی است که گاهی این سیم کشی ها در ایران در کمتر از فاصله های استاندارد و نزدیک منازل مسکونی ، نصب می شود.

رییس مدیریت دانش بالینی مرکز سوختگی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به چند مورد سوختگی از جمله سوختگی ناشی از باز کردن چاه فاضلاب با گاز مایع، استفاده از چوب پرده برای برداشتن لباس از روی کابل برق فشار قوی، چسباندن عکس تبلیغاتی روی کابل برق فشار قوی و برق دزدی ، گفت: سوختگی های ناشی از برق گرفتگی فشار قوی با قطع اندام همراه بوده و فرد را ناتوان می کند.

بهادر با اشاره به عوارض و اختلالات روانی ناشی از سوختگی، افزود: رفتارهای پرخطر مردم مانند نزدیک شدن به کابل های فشار قوی باید مورد توجه قرار گیرد و در این زمینه فرهنگسازی های لازم صورت گیرد.

**باید به سوختگی های ناشی از خودکشی توجه شود

رییس مدیریت تولید دانش بالینی مرکز تحقیقات سوختگی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: سوختگی های ناشی از خودکشی از جمله مشکلات جامعه است که باید بیش از پیش به آن پرداخته شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha