چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 6825

مدیركل نظارت بر دارو و مواد مخدر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با اعلام این كه توزیع داروی خوراكی تالاسمی ( اسورال ) از امروز آغاز می‌شود ، گفت: توزیع این دارو توسط 11 مركز در كشور صورت می‌گیرد.

دكتر فاضلی افزود: مراكز توزیع در تهران شامل 3 مركز به نام‌های درمانگاه ظفر، بیمارستان امام خمینی(ره) و بیمارستان بهرامی است.
وی همچنین به توزیع داروی خوراكی تالاسمی 8 مركز در استان‌های مختلف كشور اشاره كرد و گفت: این مراكز در استان‌های سیستان و بلوچستان، كرمان، فارس، مازندران، اصفهان، گیلان ، زنجان و مركزی قرار گرفته‌اند و به زودی دارو در اختیار مراكز استان‌های دیگر نیز قرار می‌گیرد.
مدیركل نظارت بر دارو و مواد مخدر وزارت بهداشت اظهار كرد: میزان اولیه داروی توزیع شده به میزان مصرف 3 هزار بیمار در نظر گرفته شده و با توجه به عوارض احتمالی دارو در ابتدا به مصرف بیماران جوان‌تر می‌رسد.
فاضلی یادآور شد: بیماران تالاسمی برای استفاده از اسورال باید دارای برخی شرایط كه عمده ترین آن‌ها نداشتن مشكلات كلیوی‌ است باشند. از این رو، این افراد قبل از مصرف داروی خوراكی تالاسمی آزمایشاتی را انجام می‌دهند.
وی، در مورد قیمت داروی خوراكی بیماران تالاسمی گفت: 90 درصد هزینه این دارو از طریق یارانه تامین شده كه بیماران هزینه تنها 10 درصد آن را می‌پردازند.
فاضلی افزود: اسورال در 3 نوع 125 میلی گرمی، 25 میلی گرمی و 500 میلی گرمی تولید شده و این 3 نوع قیمت‌های متفاوتی دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha