سلامت نیوز : علی اصغر پیوندی در جلسه شورای سیاستگذاری سلامت صدا و سیما با موضوع چهارشنبه سوری گفت: صدا اثرات نامطلوبی بر اعصاب و روان فرد به جا می‌گذارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ این فوق‌ تخصص گوش، حلق و بینی افزود: افزایش فشار خون و ایجاد وضعیت روحی نامناسب از اثرات در معرض بودن صداهای نامطلوب است.

وی افزود: صدا و نویز بسته به شدت و مدت زمانی که فرد تحت تأثیر آن قرار می‌گیرد می‌تواند اثرات نامطلوب متفاوتی ایجاد کنند. این اثرات نامطلوب می‌تواند حتی به شکل دائمی نیز در فرد بروز کند.

این فوق‌ تخصص گوش، حلق و بینی گفت: صدای زیاد و ناهنجار می‌تواند بر روی کانال‌های گوش و عصب گوش عارضه ایجاد ‌کند.

وی ادامه داد: افرادی که در معرض صداهای نامناسب قرار دارند باید آموزش لازم را ببینند تا مدت زمان تماس با صدا را کاهش دهند و اگر ناگزیر هستند، کارهایی را انجام دهند تا اثر و شدت آن را کاهش دهند.

این متخصص گوش، حلق و بینی با بیان این مطلب که کاهش شنوایی در بسیاری از موارد قابل برگشت نیست، علائم کاهش شنوایی را وزوز، گرفتگی گوش و سردرد عنوان کرد.

وی افزود: شنوایی اولین حسی است که در مرحله جنینی در بچه به وجود می‌آید و آخرین حسی است که از بدن جدا می‌شود پس بهتر است قدر این حس را بدانیم.

پیوندی به افراد توصیه کرد: تاحد ممکن از تردد در شب چهارشنبه سوری بپرهیزند تا صورت ناخواسته در معرض صداهای نامطلوب قرارنگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha