سلامت نیوز : رییس مرکز تحقیقات سلامت فارس گفت: یک بسیج تبلیغاتی و آموزشی را برای کاهش حوادث ترافیکی در استان فارس و کشور دنبال می‌کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ کامران باقری‌ لنکرانی امروز در شورای اسلامی شهر شیراز، برپایی سمینار بین‌المللی کاهش بار حوادث ترافیکی را در همین راستا ارزیابی و خاطرنشان کرد: هدف این است که برای بخش‌های تاثیرگذار و صاحب اثر، زمینه آموزش فراهم شود.

وی بخش اعظمی از موضوع کاهش بار حوادث جاده‌ای و ترافیکی را توجه به مباحث فرهنگی دانست و تاکید کرد: باید برای فرهنگ ترافیکی مطلوب تلاش کنیم و این نیازمند پژوهش‌های کاربردی است.

لنکرانی با دعوت از شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز برای همکاری در این زمینه، تصریح کرد: ما نیازمند پژوهش‌های کاربردی هستیم که بتواند زمینه‌ای فراهم کند تا سیاست‌های شهری مستندتر پیش‌ برود و از این گونه پژوهش‌ها حمایت کرده و می‌کنیم.

رییس مرکز تحقیقات سلامت فارس تغییر رفتار را نیازمند اقدامات ویژه، عالمانه و مدبرانه دانست و با اشاره به راه‌اندازی نرم‌افزار آمار حوادث ترافیکی در استان فارس، گفت: انجام این کار در بخش عملیاتی بیش از 70 میلیون تومان هزینه داشته است، اگرچه هزینه‌ای بابت حق‌التحقیق پرداخت نکرده‌ایم.

لنکرانی با بیان اینکه توسعه شهر نیازمند تحقیقات و پژوهش‌های کاربردی دارد، لزوم تشویق علاقه‌مندان به پژوهش را یادآور و متذکر شد: پژوهش‌ها و اقدامات اگر عالمانه و مدبرانه نباشد، اثری کوتاه مدت و حداکثر دوماهه دارد و اثرگذاری آن در این دو ماه هم بیش از 10 تا 12 درصد نیست، ما نیازمند پژوهش‌ها و اقداماتی هستیم که اثرگذاری درازمدت داشته باشد.

به گزارش ایسنا، لنکرانی از برگزاری سمینار بین‌المللی کاهش بار حوادث جاده‌ای با حضور صاحب‌ نظرانی از اروپا، آسیا و آمریکا و همچنین دانشمندان و اندیشمندانی از ایران، در روزهای چهارشنبه و پنجشنیه این هفته در شیراز خبر داد.

طب سنتی نباید به یک دکان در مقابل سایر دکان‌ها بدل شود

رییس مرکز تحقیقات سلامت فارس همچنین گفت: طب سنتی یک میراث گرانبها و بدترین کار انکار یا استفاده نامناسب و بد از آن است که متاسفانه با هر دو موضوع امروز مواجه هستیم.

لنکرانی با تاکید بر نقش طب سنتی در درمان بسیاری از بیماری‌ها خصوصا بیماری‌های روان‌تنی، تصریح کرد: در این زمینه طب مدرن ضعیف است، 25 درصد افراد از سردردهای میگرنی رنج می‌برند یا 20 درصد روده تحریک‌پذیر دارند، بیماری‌هایی که کشنده نیست اما شخص را آزار می‌دهد، طب سنتی برای درمان این بیماریها راهکار و حرف‌های زیادی دارد.

وی با ابراز تاسف از بروز برخی انحراف‌ها و سوءاستفاده‌ها از طب سنتی، در سال‌های اخیر گفت: برخی فکر می‌کنند با خواندن دو کتاب عالم طب سنتی شده‌اند، برخی هم فن‌محور عمل و به‌عنوان مثال تنها حجامت می‌کنند.

لنکرانی در پایان متذکر شد: امروز در کشور ما طب سنتی در مقطع دکتری تحصیل می‌شود و دکترای تخصصی این رشته وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha