دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۵
کد خبر: 68274

محققان همواره در پی یافتن راه های جدید برای کاهش خطر بروز بیماری ها هستند.اتخاذ برنامه غذایی سالم، برقراری ارتباط با دیگران و بسیاری از راهکارهای ساده و معمولی اثر طولانی مدت روی سلامت می گذارد.

پله پله تا سلامت
سلامت نیوز : محققان همواره در پی یافتن راه های جدید برای کاهش خطر بروز بیماری ها هستند.اتخاذ برنامه غذایی سالم، برقراری ارتباط با دیگران و بسیاری از راهکارهای ساده و معمولی اثر طولانی مدت روی سلامت می گذارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ در این مطلب برای ارتقای سلامت به نکات آسان و موثری که متخصصان توصیه می کنند، اشاره شده است.

با خوردن هویج، خطر بروز سرطان سینه را کاهش دهید:نتایج بررسی های جدید نشان می دهد کاروتینوئید (نوعی رنگدانه که همانند آنتی اکسیدان عمل می کند) موجود در سبزیجات، احتمال بروز سرطان سینه را در زنان کاهش می دهد. علاوه بر هویج، منابع دیگر کاروتینوئید شامل زرده تخم مرغ، کلم بروکلی و اسفناج است.

اجتماعی باشید:میزان اجتماعی بودن افراد در دوران میانسالی روی سلامت آن ها تاثیرگذار است. ارتباط با دوستان نزدیک در کاهش افسردگی و اضطراب موثر است. سعی کنید حداقل هفته ای یک بار با دوستان و آشنایان خود دیدار کنید.

حالت مناسب بدن خود را حفظ کنید:بالا نگه داشتن سر و عقب نگه داشتن شانه ها، علاوه بر ایجاد اعتماد به نفس بیشتر، مانع از بروز درد شانه نیز می شود. حالت نادرست بدن باعث می شود فرد به سمت جلو قوز کند. این حالت باعث بالا آمدن و انحنای به جلوی استخوان کتف و در نتیجه درد می شود.همچنین حالت نادرست بدن باعث می شود فشار بیشتری به عضله وارد شود.

راه رفتن دایره وار به کاهش استرس کمک می کند: استرس علاوه بر آسیب رساندن به بدن، روند پیری را سرعت می بخشد و حافظه را نیز تضعیف می کند. برای فردی که دچار استرس شده است، راه رفتن در یک مسیر دایره وار بسیار سودمند است زیرا این امر تاثیر مثبتی بر کاهش استرس و فشار خون دارد.

هنگام رژیم گرفتن از تماشای برنامه های آشپزی بپرهیزید:جالب است بدانید که فقط با نگاه کردن به غذا گرلین (هورمون تنظیم کننده اشتها)، ترشح می شود.

با نوشیدن چای سبز، خطر سرطان دستگاه گوارش را کاهش دهید:نتیجه بررسی روی بیش از ۷۵هزار زن نشان می دهد، مصرف چای سبز به میزان حداقل هفته ای ۳بار و به مدت ۶ماه خطر سرطان دستگاه گوارش را حدود ۱۷درصد کاهش می دهد.مصرف روزانه ۲تا۳ فنجان چای سبز، باعث کاهش ۲۱درصدی خطر سرطان سیستم گوارش می شود. ماده شیمیایی طبیعی موجود در چای به نام پلی فنولز، EGCG و ECG حاوی خاصیت آنتی اکسیدان است که میزان آسیب DNA را کاهش می دهد.

برای داشتن یک شیوه زندگی سالم، دوستانی انتخاب کنید که شیوه زندگی سالمی دارند. دوستان درچاق شدن یا نشدن شما تاثیر می گذارند.تحقیقات نشان می دهد، هنگامی که فرد دچار چاقی مفرط می شود ناخودآگاه اطرافیان او نیز دچار اضافه وزن می شوند. دوستان سالم، شما را به داشتن یک زندگی سالم تشویق می کنند.

برای کم کردن دور کمر بایستید:
نشستن طولانی مدت و بدون استراحت، باعث بزرگ شدن دور کمر می شود که این امر با خطر التهاب و کاهش کلسترول مفید مرتبط است. بلند شدن از صندلی حتی برای مدت یک دقیقه نیز مفید است.

برای سلامت قلب، از نخ دندان استفاده کنید:باکتری های دهان می تواند وارد خون شود و باعث بروز بیماری خطرناک دریچه های قلب (اندوکاردیتس) شود.بااستفاده از نخ دندان می توان باقی مانده غذا را بیرون آورد این کار مانع از فعالیت باکتری موجود در بین دندان ها می شود.محققان معتقدند استفاده از نخ دندان ۵تا۷سال به عمر افراد اضافه می کند.

برای دور نگه داشتن میکروب ها، دست ها را کاملا خشک کنید:صرفا شستن دست ها پس از استفاده از سرویس بهداشتی برای از بین بردن میکروب ها کافی نیست. لازم است که دست ها را کاملا خشک کنید. آب راه انتقال همه چیز از جمله میکروب ها از سطوح خشک به دست های خیس است. خشک نکردن کامل دست ها و دست زدن به دستگیره احتمال آلوده شدن دست را افزایش می دهد.

استراحت کنید و به خود آرامش دهید:در حالی که نشسته اید، چشم های خود را ببندید. پاها را ثابت و محکم روی زمین قرار دهید. با شمارش ۲نفس بکشید و با شمارش ۳نفس را بیرون دهید، این کار را ۱۰بار تکرار کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha