دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۷
سلامت نیوز :  سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ایجاد 40 هزار شغل، حمایت کامل از مددجویان محصل، افزایش 20 درصدی مستمری مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی و بهره برداری از 51 هزار مسکن آماده تا پایان اسفندماه سال جاری خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از حمایت ؛ بازدید اسدالله عباسی سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از صندوق بازنشستگی كشوری درحالی صبح روز گذشته انجام شد که خبرنگاران برای پوشش خبری این برنامه با تاخیر دو ساعته حضور این مقام مسئول رو به رو شدند اما نکته قابل توجه این بود که وی برخلاف سایر وزرای قبلی، پاسخگوی تمامی سئوالات خبرنگاران رسانه های مختلف گروهی بود.

سازمان بهزیستی محوری‌ترین سازمان حمایتی
عباسی توانمندسازی مددجویان و مقابله با آسیب‌های اجتماعی را که جزو وظایف تعریف شده سازمان بهزیستی است دو هدف اساسی این وزارت خانه عنوان کرد و گفت: سازمان بهزیستی محوری‌ترین سازمان حمایتی کشور است که توجه و حمایت همه جانبه افراد آسیب‌دیده را از تولد تا سالمندی برعهده دارد و از این رو مسئولیت این سازمان بسیار خطیر و از جایگاه بااهمیتی برخوردار است.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزایش 20 درصدی مستمری مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی را در راستای تحقق اهداف این سازمان برشمرد و گفت: تحویل سبد کالای غیرنقدی به مستمری‌بگیران هم از اقدام های بعدی این نهاد است. حمایت‌ مستمر، فراگیر و جدی از افراد آسیب‌دیده نیز با اجرای فعالیت هایی مانند حمایت کامل از مددجویانی که تصمیم به ادامه تحصیل دارند با توجه به هفت برابر شدن بودجه و اعتبارهای این بخش انجام می شود. وی همچنین تجهیز یک صد ماشین به اورژانس‌های اجتماعی و واگذاری 51 هزار مسکن به مددجویان تا پایان سال جاری را از دیگر برنامه های این ارگان عنوان کرد. عباسی گفت: 73 درصد اعتبارهای سازمان بهزیستی کشور از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به این سازمان تخصیص یافته که بر این اساس حدود 85 میلیارد تومان به سازمان بهزیستی اختصاص داده شده است.

وی از رییس سازمان بهزیستی کشور پیگیری مشکلات مددجویان این سازمان را از طریق مرکز برای جلوگیری از مراجعه حضوری مددجویان از استان‌ها به مرکز خواستار شد و گفت: سازمان بهزیستی به عنوان متولی اصلی، بخش برپایی نمایشگاه‌های توانمندسازی مددجویان را فعال کند. عباسی همچنین بر توجه این سازمان بر تغذیه کودکان و نظارت بر مهدکودک‌ها تاکید کرد و افزود: تغذیه کودکان از مواردی است که باید از سوی مسئولان مربوط مورد توجه قرار گیرد زیرا بسیاری از نارسایی‌های غذایی به این رده سنی باز می گردد.

معلولیت محدودیت نیست
وی با بیان اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی معلولیت را محدودیت نمی داند، افزود: توجه به توانمندی‌ معلولان یکی از رئوس مهم کاری این وزرات خانه محسوب می شود و یک معلول باید از نظر تحصیلی، شغلی و مسکن تامین باشد و با شادابی به زندگی خود ادامه دهد. همچنین باید سازمان‌ها به موضوع سهمیه معلولان توجه کنند تا با درنظر گرفتن تحصیلات معلولان برای آنان سهمیه اختصاص یابد.

ایجاد 40 هزار شغل
سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه براساس تعهدات این وزارت خانه موظف به ایجاد 40 هزار شغل بوده است، گفت: تاکنون 50هزار شغل توسط این نهاد ایجاد شده است.

افزایش مستمری تا پایان اسفندماه
در ادامه این مراسم همایون هاشمی رییس سازمان بهزیستی کشور هم توانمندسازی جامعه هدف را از اولویت های اصلی این سازمان برشمرد و گفت بدین منظور برنامه‌های مختلفی در دست بررسی و اقدام داریم که افزایش مستمری ها تا پایان اسفندماه امسال یکی از این برنامه هاست و مابه‌التفاوت سه ماهه آخر سال را هم به حساب مستمری‌بگیران واریز می‌کنیم.

حمایت همه جانبه از معلولان
درحالی که رییس انجمن حمایت از معلولان چندی پیش از کم توجهی مسئولان حوزه بهزیستی به افراد معلول به ویژه معلولان ضایعه نخاعی گلایه کرده بود اما رییس سازمان بهزیستی کشور با اعلام اینکه سه میلیون و200 هزار نفر به طور مستقیم و 11 میلیون به صورت غیرمستقیم و مشاوره‌ای تحت پوشش این نهاد هستند، گفت: سازمان بهزیستی منحصر به فردترین سازمان در حوزه معلولان است. وی تصریح کرد: با تهیه و تحویل 100 هزار ویلچر برای معلولان، دیگر فردی پشت نوبت خرید ویلچر نداریم.هاشمی با اشاره به اینکه تامین مسکن، ایجاد اشتغال و حمایت‌های معیشتی و اجتماعی افراد تحت پوشش این سازمان در اولویت کاری ما قرار دارد، افزود فعالیت‌های نوسازی در 31 استان کشور هم اکنون درحال انجام است و براین اساس برنامه های جدیدی را به حوزه فعالیت‌های این سازمان افزوده ایم.

بهزیستی پیشتاز در درمان اعتیاد
وی سازمان بهزیستی را تنها سازمان فعال در حوزه درمان اعتیاد مواد صنعتی دانست و گفت: پروتکل درمان این مواد توسط این سازمان تهیه و ابلاغ شده است و بنابر اعلام ستاد مبارزه با موادمخدر 60 درصد فعالیت‌های حوزه اعتیاد از طریق سازمان بهزیستی انجام می‌شود. رییس سازمان بهزیستی کشور فعالیت 600 کمپ ترک اعتیاد را در کشور با نظارت این نهاد اعلام کرد و گفت این اقدام کاری بسیار دشوار است که با این حال تاکنون عملکرد قابل قبولی در این زمینه داشته ایم.

دیگر اقدام ها
وی گسترش سمن‌ها در راستای جذب مشارکت‌های اجتماعی را در
9 ماهه اول امسال از جمله فعالیت های این سازمان ذکر کرد و گفت: 52میلیارد تومان مشارکت نقدی و 100 میلیارد تومان مشارکت غیرنقدی در سازمان و از سوی مردم انجام شده است. همچنین این نهاد موفق به ساماندهی و توانمندسازی 60 درصد زنان سرپرست خانوار شده است. وی با بیان اینکه با راه اندازی مراکز کاهش طلاق شاهد کاهش میزان طلاق بودیم، گفت: بر این اساس افزایش این مراکز را در کشور و ارائه مشاوره قبل از ازدواج به زوجین را در برنامه های آتی این سازمان قرار دادیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha