سلامت نیوز : 1) زمینه بسیاری از انحرافات اخلاقی و اجتماعی در نوجوانان، از طریق تماشای فیلم های غیراخلاقی و محرک در خانواده به وجود می آید.

۲) جوانان و نوجوانانی که توانایی «نه گفتن» به پیشنهادهای غیراخلاقی را دارند، از آلوده شدن به انحرافات اجتماعی مصون می مانند.

۳) نوجوان ما باید تحمل شنیدن «نه» را در ارتباط های فردی و اجتماعی خود داشته باشد. همان طور که «نه گفتن» را از کودکی به فرزندانمان می آموزیم، اجازه دهیم «نه شنیدن» را نیز به خوبی تجربه کنند.

۴) نوجوان ما بیشتر به سرمشق نیازمند است تا عیب جویی.

۵) جوانانی که در دوره کودکی یا نوجوانی، قربانی خشونت شده اند، بیشتر احتمال دارد که رفتارهای خشونت بار، از خود بروز دهند.

۶) جوانی که احساس می کند مدام از او خرده می گیرند و مورد آزار و تمسخر قرار می گیرد، در آغاز دچار کناره گیری اجتماعی می شود و سپس می کوشد از طریق پرخاشگری و سرکشی واکنش نشان دهد.

۷) کسانی که محبت کافی از والدین خود دریافت نکرده و در معرض خشونت قرار داشته اند، مستعدترین افراد برای بروز رفتارهای پرخطر هستند.

۸) تاثیر منفی کنترل بیش از حد فرزندان، کمتر از کنترل و نظارت نکردن بر آنان نیست.

۹) برای مصون ماندن فرزندان خود از آسیب های اجتماعی، مهارت رفتار قاطعانه را به آنان بیاموزیم.

۱۰ ) در انتخاب دوستان شایسته به فرزندان خود کمک کنیم.

۱۱) افراط در ملامت و سرزنش، آتش لجبازی و سرکشی را شعله ور می سازد.

۱۲) برای انتقاد کردن از نوجوانان باید ابتدا به دنبال یک نکته مثبت برای تعریف و تمجید باشیم، چرا که انتقاد به تنهایی باعث بیگانه شدن نوجوان با والدین می شود.

منبع : خراسان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha