سلامت نیوز : نماینده کرمانشاه در مجلس گفت: پدیده ریزگرد‌ها از بی‌برنامگی نشات می‌گیرد و گسترش بی‌رویه صنایع و همچنین سد سازی باعث افزایش ریزگرد‌ها در غرب شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ حیدری طیب در جلسه علنی امروز مجلس باارایه پیشنهاد طرح یک فوریتی الزام دولت به حمایت از استان‌هایی که مورد هجوم ریزگرد‌ها هستند، اظهار داشت: بسیاری‌ازاستانهای غربی مورد آسیب ریزگرد‌ها هستند. عدم مدیریت صحیح و همچنین کاهش بارندگی‌ها موجب تشدید این رویه شده است.

وی ادامه داد: این پدیده از بی‌برنامگی نشات می‌گیرد و گسترش بی‌رویه صنایع و همچنین سد سازی باعث افزایش ریزگرد‌ها در غرب شده است و برای مقابله با این پدیده چند بعدی باید همکاری صورت گیرد و خواهشمندیم با یک نگاه کلی‌گر به این موضوع توجه شود.

وی ادامه داد: حاصل هجوم ریزگرد‌ها به استانهای غربی، مختل شدن فعالیت‌های مردم و زمینه اقتصادی و معیشتی است و حل این بحران یک عزم ملی می‌طلبد.

نماینده کرمانشاه در مجلس گفت: این پدیده ۳۸ اثر مخرب دارد از جمله این آثار مخرب می‌توان به کاهش تولیدات زراعی افزیش هزینه‌های خواربار و تغییر اقلیم و پیامدهای نامطلوب آن دانست.

این نماینده مجلس با اشاره به این مطلب که بهار و تابستان دو فصل تشدید پیدا کردن ریزگرد‌ها در غرب کشور است تاکید کرد: این پدیده علاوه بر آسیب زدن به کیفیت محصولات کشاورزی مشکلات ریوی و تنفسی نیز ایجاد می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha