دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۵
کد خبر: 68298
سلامت نیوز : همه ما می ترسیم و در كودكی مان ترس های زیادی داشته ایم كه بخشی از آنها به خاطر ناتوانی مان در مواجهه با شرایط بوده و بخشی دیگر، ترس های آموخته شده. بله! آموخته شده! وقتی صحبت از ترس كودكان می‌شود، قبل از آن كه فرزندتان را سرزنش كنید یا نگران او شوید، نگران خودتان شوید! این واقعیت دارد كه بچه ها گاهی ترس را از بزرگترهایشان یاد می گیرند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اطلاعات ؛ ترس مادرو پدر یا ترس‌های درونی هر كسی كه از كودك نگهداری می‌كند یكی از مهم ترین دلایل ترسیدن بچه ها هستند. وقتی مادری از تاریكی می‌ترسد، یا وقتی مادری از ابراز وجود و گفتن حرفهای منطقی و دفاع از خود هراس دارد، یا وقتی پدری اعتماد به نفس پایین دارد و از گفتگوی منطقی با همسایه‌ها یا اطرافیان سر باز می‌زند بچه ها یاد می گیرند كه موضوعاتی برای وحشت كردن یا دست كم اجتناب كردن وجود دارد. بچه ها حتی از روی لحن و حالت و كلمات بزرگتر‌ها احساس آنها را عمیقا حس می‌كند و می‌فهمند كه ترسیده اند. بنابراین بهترین راه برای پدر ومادرهایی كه در درون خود ترس‌های ناگفته دارند این است كه حتی قبل از بچه‌دار شدن این ترس‌ها را شناسایی كنند و آنها را از بین ببرد.

در غیر این صورت می‌توانند انتظار داشته باشند كه كودك‌شان با همان ترس‌ها یا ترس‌های مشابه بار بیاید. با تمام این ها، اگر ترس خودتان را درمان كردید و فرزندتان هنوز ترسو است، یا اگر ترس او بیش از مدت زمانی كه انتظار می‌رفته طول كشیده یا زندگی‌اش را مختل كرده، باید زودتر دست به كار شوید تا این ترس مزمن و ماندگار نشود. در این صورت لازم است برای رفع یا كاهش ترس كودك از مشاور یا روانشناس كودك كمك بگیرید.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha