سلامت نیوز : محمود احمدی نژاد در نشست شب گذشته خود با خبرنگاران افزود:در بودجه سال 92، ‌دو هزار میلیارد تومان برای طرح پزشک خانواده اختصاص یافته که مستقیماً پرداخت مردم در هزینه‌های درمانی را کاهش می دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی ادامه داد: مکانیزم پزشک خانواده به این ترتیب است که مردم تحت نظر پزشک عمومی قرار می‌گیرند و دولت منابع را به حساب مردم و در اختیار پزشک خانواده قرار می‌دهد.

احمدی نژاد همچنین از اختصاص 2760 میلیارد تومان برای یارانه و ارز واردات دارو و تجهیزات تخصصی خبر داد و اظهار داشت: در بودجه 92 همچنین برای بیماران صعب العلاج منابعی در نظر گرفته شده است و مجموعه این رقم ها مقداری فشارها را از دوش مردم بر می‌دارد.

وی با بیان اینکه یارانه کالاهای اساسی و نان مقداری در بودجه سال92 بالاتر برده شده و به رقم 1135 میلیارد تومان رسیده است، تصریح کرد: برای حمایت از برنامه‌های جمعیت و حفظ و رشد جمعیت، 1500 میلیارد تومان در بودجه سال آینده در نظر گرفته شده که به خانواده‌ها بر می‌‌گردد.

احمدی‌نژاد افزود: «پزشک خانواده» به طور مستقیم سقف پرداخت مردم را کاهش می‌دهد و اگر نیاز به درمان در سطح بالاتری بود، بخشی از آن از منبع اولیه برداشته می‌شود و لذا به پرداختی مردم کمک می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین مبلغ 2760 میلیارد تومان به عنوان یارانه و ارز دارو و نیروهای تخصصی اختصاص دادیم و برای بیماران صعب‌العلاج نیز ردیف‌هایی را در نظر گرفتیم تا فشار بر مردم را کاهش دهیم.

وی افزود:‌ حقوق کارمندان و بازنشستگان و افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی را نیز نسبتاً خوب افزایش دادیم که از سال گذشته که 13.5 درصد بود به 20 درصد ارتقاء یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha