سلامت نیوز : وزارت محیط زیست چین در اقدامی نادر پذیرفت که 30 سال فعالیتهای صنعتی در این کشور و نبود قانونگذاری‌های مناسب به بسیاری فجایع زیست محیطی و همچنین جهش در مرگهای مرتبط با سرطان منجر شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ این وزارتخانه در گزارشی اعلام کرد: در سال‌های اخیر آلودگی‌های سمی و شیمیایی خطرناک به ایجاد فجایع زیست محیطی زیادی منجر شده که از جمله می‌توان به از بین رفتن منابع آب آشامیدنی و حتی مشکلات شدید بهداشتی و اجتماعی مانند دهکده‌های سرطان اشاره کرد.

کارخانه‌ها در مناطق روستایی تولیدات سمی خطرناکی دارند که خاک زمین، آبهای زیر زمینی و هوا را برای صدها روستایی و میلیون‌ها نفر دیگر آلوده می‌کنند.

شهرهای بزرگ مانند پکن پایتخت چین همچنین با مشکل شدید آلودگی روبه‌رو هستند که به هشدارهای بهداشتی مداوم به ساکنان برای ماندن در خانه‌ها منجر می‌شود.

سرطان هم اکنون به مهمترین عامل مرگ و میر در چین تبدیل شده و یک نفر از هر 4 چینی بر اثر این بیماری می‌میرد که نشان دهنده افزایش 80 درصدی در میزان مرگ و میر ناشی از سرطان طی 30 سال گذشته است.

اعلام این خبر همزمان با اعلام طرحی 5 ساله برای مبارزه با مشکل آلودگی است و شامل مبارزه با تولید 58 نوع مواد شیمیایی سمی می شود.

در این گزارش بیان شده که چین با موقعیتی اضطراری در کنترل آلودگی‌های شیمیایی روبه‌روست که بر اثر سیاستگذاری‌های نامنظم نیز تشدید شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha