سلامت نیوز : احمد شجاعی که به تازگی به عنوان عضو جدید هیئت مدیره نظام پزشکی تهران نیز انتخاب شده است در گفت‌و‌گو با خبرنگار بهداشت‌و‌درمان فارس، افزود: سازمان پزشکی قانونی مرجع اصلی رسیدگی به تخلفات اخلاقی پزشکان نیست و این وظیفه سازمان نظام پزشکی است که به تخلفات پزشکی و حتی غیر پزشکی جامعه پزشکی رسیدگی کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی ادامه داد: البته اگر پرونده شکایتی در این زمینه از سوی دادسرا به سازمان پزشکی قانونی ارجاع شود، سازمان پزشکی قانونی مورد را بررسی می‌کند و نظر خود را به دادسرا اعلام می‌کند. در گذشته نیز مواردی از چنین شکایتهایی داشته‌ایم اما در مجموع مرجع اصلی رسیدگی به این نوع تخلفات پزشکان سازمان نظام پزشکی است.

عضو منتخب هیئت مدیره نظام پزشکی تهران گفت:‌ فساد اخلاقی و سوء استفاده جنسی تعداد انگشت شماری از پزشکان از بیماران مسئله کوچکی نیست و می‌تواند حیثیت و شأن کل جامعه پزشکی را زیر سؤال ببرد و متأسفانه سازمان نظام پزشکی در گذشته به این مسئله به صورت جدی رسیدگی نکرده است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی افزود: سازمان نظام پزشکی باید در مورد چنین مسائلی بدون هیچگونه اغماضی حتی اگر پزشکان سرشناس و مشهوری نیز باشند به سرعت نسبت به تعلیق و تعطیل مطب آنها و لغو مجوز فعالیت آنها اقدام کند تا کل جامعه پزشکی که افرادی فرهیخته، شریف و سالمی هستند از این اتهام مبرا شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha