سلامت نیوز : معاون اول رییس‌جمهور با اشاره به پیشرفت‌های چشمگیر ایران در بخش بهداشت و درمان و تولید دارو گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد در زمینه دارویی و پزشکی با کشور روسیه همکاری نزدیک داشته باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ محمدرضا رحیمی عصر یکشنبه در دیدار «ورونیکا اسکورتسوا» وزیر بهداشت روسیه با بیان اینکه ایران در حال حاضر حدود 97 درصد از داروهای مورد نیاز خود را در داخل کشور تولید می‌کند، اظهار کرد: متخصصان ایرانی با وجود تحریم و فشارهای قدرت‌های بزرگ توانسته‌اند در همه زمینه‌ها بویژه در بخش دارو و تجهیزات پزشکی به پیشرفتهای بزرگی دست پیدا کنند.

معاون اول رییس‌جمهور افزود: ایران و روسیه می‌توانند با همکاری یکدیگر در زمینه تولید دارو و بهداشت و درمان، گامهای بزرگی را در جهت ارتقاء توانمندیها و تولید داروهای پیشرفته در سطح منطقه بردارند.

رحیمی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران گسترش روابط تهران - مسکو را به نفع دو ملت و سایر ملتهای منطقه می‌داند، تصریح کرد: ایران هیچ مانع و محدودیتی برای گسترش مناسبات در بخش های مختلف با روسیه ندارد.

وی افزود: دو کشور از روابط صمیمانه و دوستانه ای برخوردار هستند اما این روابط از نظر تجاری و اقتصادی در سطح پایینی قرار دارد که باید با سرعت بخشیدن به روند همکاری ها، سطح مبادلات اقتصادی خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهیم.

ورونیکا اسکورتسوا - وزیر بهداشت روسیه - نیز در این دیدار با اشاره به بازدید خود از نمایشگاه تکنولوژی های نوین و کارخانجات دارویی و مراکز تحقیقاتی پزشکی و داروسازی ایران گفت: در این بازدیدها از توانمندیها و دستاوردهای متخصصین ایرانی در بخش داروسازی و امکانات پزشکی شگفت‌زده شدم.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون با مسوولین وزارت بهداشت ایران در خصوص گسترش همکاری های مشترک پزشکی و دارویی در حال رایزنی هستیم افزود: زمینه‌های فراوانی برای همکاری‌های مشترک میان دو کشور در بخش پزشکی و دارویی وجود دارد و روسیه از همکاری با جمهوری اسلامی ایران استقبال می‌کند.

وزیر بهداشت روسیه با تاکید بر لزوم شکل‌گیری توافقات و بررسی زمینه‌های همکاری میان دو کشور در حوزه بهداشت و درمان اظهار داشت: معتقد هستیم همکاری‌های دو کشور ثمربخش و در راستای منافع دو ملت خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha