سلامت نیوز : کارشناس مسوول واحد بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از آغاز اجرای برنامه بسیج سلامت نوروزی در تهران خبر داد و گفت: در طول اجرای این برنامه که از اول اسفند شروع شده و تا 15 فروردین ماه ادامه دارد، کلیه مراکز عرضه مواد غذایی و ارائه‌کنندگان خدمات مورد نیاز عموم مردم نظیر آرایشگاه‌ها حداقل یک بار مورد بازرسی قرار می‌گیرند.

مهندس قاسم قنبری در گفت‌وگو با (ایسنا)، با اشاره به اینکه برنامه «بسیج سلامت نوروزی» از اول اسفند آغاز شده و تا 15 فروردین ماه ادامه دارد، عنوان کرد: حفظ و ارتقای سلامت مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و نظارت بر مراکز ارائه کننده خدمات مورد نیاز عموم مردم در این ایام از اهداف عمده اجرای این برنامه است.

وی اضافه کرد: این برنامه همه روزه، حتی ایام تعطیل از 8 صبح تا 8 شب اجرا می‌شود. در شیفت دوم هم که از 8 شب هر روز تا 8 صبح فردای آن ادامه دارد، تلفن تماس همکاران Oncall است و شماره‌های مربوطه بر روی خطوط تلفن همراه آنها دایورت می‌شود.

قنبری با اشاره به افزایش نظارت و بازرسی‌های بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی مطابق دستورالعمل‌های موجود به میزان حداقل یک مرتبه در طول اجرای برنامه، گفت: قنادی‌ها، مراکز عرضه آجیل، رستوران‌ها، نانوایی‌ها، سوپرمارکت‌ها و سایر مراکز که در عرضه مستقیم مواد غذایی دخالت دارند و همچنین آرایشگاه‌های زنانه و مردانه که در ردیف اماکن عمومی قرار می‌گیرند از جمله این اماکن هستند.

کارشناس مسوول واحد بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: معمولا مراجعه مردم به مراکز یاد شده در ایام نوروز افزایش می‌یابد.

وی همچنین از نظارت و بازرسی اماکن بین راهی به میزان حداقل سه مرتبه در طول اجرای برنامه خبر داد و گفت: عمده این بازرسی‌ها در مسیر تهران – دماوند – فیروزکوه انجام می‌شود. بخش دیگر نیز به منطقه تحت پوشش دانشگاه شهید بهشتی در جنوب شرق یعنی از شهرستان پاکدشت تا پلیس راه شریف‌آباد مربوط می‌شود.

قنبری شماره تماس کشوری 1490 و شماره تماس 44143691 را منحصراً برای مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در تهران به منظور گزارش شکایات مردمی از اماکن عمومی اعلام کرد و گفت: روند اجرایی و بازرسی‌ها از اماکن عمومی در دانشگاه شهید بهشتی به صورت روتین انجام می‌شود. اما در این بازه زمانی 45 روزه به علت افزایش مراجعه و تقاضا برای خرید و عرضه خدمات معمولا میزان تخلفات کمی افزایش می‌یابد. با این حال کلیه اماکن حساس حداقل یکبار بازدید می‌شوند و اگر مشکلی مشاهده شود، نظارت دوم و اجرای موازین قانونی لحاظ می‌شود.

محدوه جغرافیایی مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در تهران شامل مناطق شهرداری 14،13،12،9،8،7،6،5،4،3،2،1 ، قسمتی از محدوده منطقه 15 شهرداری تهران (ضلع شمالی خیابان خاوران)، 21،18، 22 و همچنین شهرستان‌های شمیرانات، ورامین، پاکدشت، دماوند، فیروزکوه، شهریار، قدس، ملارد، بهارستان و رباط کریم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha