سلامت نیوز : مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های دانشکده علوم پزشکی نیشابوربا بیان این که ترک سیگار مهمترین اقدام برای بهبود سلامتی به‌ خصوص در مردان است، گفت: ترک سیگار حس بویایی و چشایی را افزایش می‌دهد و همچنین حس اعتماد به نفس را نیز بالا می‌برد.

محمد آذینی در گفت وگو با (ایسنا) ، افزود: مصرف دخانیات تهدید‌ کننده سلامتی انسان است و گاهی عوارض آن در دوران سالمندی مشخص می‌شود.

وی بیان داشت: ترک سیگار سبب کم‌ شدن تحریکات گلو، سرفه و تنگی نفس، چین و چروک صورت، احتمال حمله قلبی، ابتلا به سرطان، بیماری‌های مزمن تنفسی و دهان و دندان می‌شود.

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های دانشکده علوم پزشکی نیشابور عنوان کرد: ترک سیگار حس بویایی و چشایی را افزایش می‌دهد و همچنین حس اعتماد به نفس را نیز بالا می‌برد.

آذینی ادامه داد: برای ترک سیگار در گام اول باید آمادگی داشته باشیم و علت ترک سیگار خود را بدانیم.

وی بیان کرد: افرادی که درصدد ترک سیگار هستند باید نحوه سیگار کشیدنشان را تغییر دهند و با علایم ترک مانند خشکی سینه، سبکی سر، بی‌قراری، کسالت، بی‌خوابی، نفخ و یبوست، گرسنگی و سردرد آشنا باشند تا بتوانند بدون اضطراب آن را تحمل کنند.

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های دانشکده علوم پزشکی نیشابور ادامه داد: پایبندی به روابط خانوادگی از دیگر عوامل موثر بر سلامتی افراد است.

آذینی گفت: بیماری‌هایی که از طریق روابط جنسی منتقل می‌شوند در 4 گروه باکتریایی، قارچی، ویروسی و انگلی طبقه‌بندی شده‌اند.

وی یادآور شد: روش‌های پیشگیری از ابتلا به این بیماری‌ها بسیار راحت‌تر و بهتر از درمان بعد از ابتلا است.

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های دانشکده علوم پزشکی نیشابور اظهار داشت: برای این بیماری‌ها دو نوع پیشگیری وجود دارد که پیشگیری اولیه از طریق آموزش است و پیشگیری ثانویه از طریق تشخیص به‌موقع و درمان مناسب شخص مبتلا صورت می‌گیرد.

آذینی خاطرنشان کرد: این بیماری‌ها در کشورهای در حال رشد جزو 5 بیماری برتر جامعه هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha