چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 6833

نسخه کاملا اتوماتیک یک سیستم "ضربان نگار قلب" که از طریق شبکه بی سیم اطلاعات مربوط به وضعیت قلب بیمار را به پزشک ارسال می کند، در کنگره انجمن قلب اروپا عرضه شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، در این دوره از کنفرانس انجمن قلب اروپا که در برلین آلمان درحال برگزاری است، نسخه کاملا اتوماتیک سیستم " Medtronic CareLink Network" معرفی شد.

CareLink Network در حقیقت ابزار جدیدی است که برای کنترل وضعیت بالینی بیماران قلبی در کمترین زمان ممکن حتی بدون نیاز به حضور بیمار در بیمارستان بسیار مفید است.

این ابزار جدید از طریق "پیام کوتاه" یا "ایمیل" اطلاعات مربوط به سلامت بیمار را مستقیما و با کمک شبکه بی سیم به پزشک ارسال می کند و به این ترتیب این امکان را برای پزشک فراهم می کند که در هر زمانی کمک های پزشکی خود را در اختیار بیماران قلبی خود بگذارد. پزشک می تواند پس از دریافت این اطلاعات، توصیه های لازم را برای بیمار ارسال کند.

این ابزار جدید که نسبت به نمونه های آزمایشی قبلی آن بسیار کاملتر است، روی 137 بیمار در بیمارستان های مختلف اروپا آزمایش شده است.

براساس گزارش سایبرمد، بیمارانی که از این ابزار استفاده می کردند از سرویس معاینات مجازی این سیستم نیز برخوردار بودند.

این دستگاه با اندازه گیری ضربان قلب بیمار، نوار قلب را برای پزشک ارسال می کند. به کمک این دستگاه امکان کنترل از راه دور بیمار به صورت روتین وجود دارد.

در اروپا بیش از 14 میلیون نفر از آسیب های قلبی رنج می برند و سالانه در حدود نیم میلیون نفر در مرگ ناگهانی ناشی از ایست و سکته قلبی جان خود را از دست می دهند.

در این خصوص دکتر جان مورگان، استاد قلب و عروق دانشگاه "ساوتهمپتون" انگلیس توضیح داد که به خاطر گستردگی این بیماری امکان ارائه مراقبت های فوری به تمام بیماران در بیمارستان وجود ندارد. این درحالی است که به کمک این دستگاه علاوه براینکه می توان همیشه در اختیار بیمار بود، بیمار نیز می تواند تاحد قابل ملاحظه ای هزینه های درمانی و بیمارستانی خود را کاهش دهد.
 

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha