سلامت نیوز : اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس امروز ضمن بازدید از مرکز پیوند مغز استخوان بیمارستان شریعتی در رابطه با مسائل و مشکلات این مرکز با مسوولان مربوطه بحث و تبادل نظر کردند.

میرمراد هاشم‌زهی در گفت‌وگو با (ایسنا) با بیان این مطلب افزود: در این نشست مسوولان وزارت بهداشت، مرکز پیوند مغز استخوان بیمارستان شریعتی، رییس و تعدادی از اعضای کمیسیون بهداشت حضور داشتند.

این عضو کمیسیون بهداشت افزود: در این جلسه رییس مرکز پیوند مغز استخوان بیمارستان شریعتی ضمن ارائه گزارشی از شکل‌گیری این مرکز و تلاش‌های انجام شده نسبت به عدم توجه مسوولان مربوطه در وزارت بهداشت و یا سایر نهادهای مرتبط گله‌مند بود.

وی تصریح کرد: در این مرکز اقدامات درمانی بسیار مهمی با توجه به فناورهای پیشرفته و روند درمان در زمینه پیوند سلول‌های بنیادی انجام شده است که بسیار قابل تقدیر است.

هاشم زهی با بیان اینکه از بخش‌های مختلف این مرکز نیز بازدید به عمل آمد گفت: به عنوان نمونه در یکی از بخش‌ها تجهیزات قابل قبولی در حد مراقبت‌های ویژه وجود دارد اما متاسفانه توجه چندانی به این بخش نشده است زیرا هزینه‌های زیادی دارد بنابراین باید سازمان‌های بیمه‌گر و وزارت بهداشت تلاش کنند تا این مشکل برطرف شود.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطر نشان کرد: امیدوارم در لایحه بودجه ردیف خاصی برای چنین مراکزی دیده شده باشد که بتواند مشکلات را برطرف کند اما اگر هم ردیف بودجه‌ای دولت در نظر نگرفته باشد باید در کمیسیون تلاش کنیم تا به این مراکز در قالب بودجه توجه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha