سلامت نیوز : دکتر عباس زارع نژاد در گفتگو با مهر ضمن تبریک به اعضای جدید هیئت مدیره های سازمان نظام پزشکی کشور، گفت: مشارکت در این دوره نسبت به دوره قبل در مجموع گروههای مختلف پزشکی بیشتر بود. به نظر می آید در این دوره با توجه به ترکیب رای آورندگان به لحاظ رویکرد صنفی تفاوت محسوسی را نسبت به ادوار گذشته شاهد باشیم.

وی ادامه داد: این امیدواری وجود دارد که پیگیری اهداف و سیاستهایی که در قانون به آن تاکید شده با جدیت بیشتری پیگیری شود البته در این دوره هم مثل ادوار گذشته متاسفانه تعداد پزشکان عمومی راه یافته به ترکیب اعضای هیئت مدیره نظام پزشکی تهران متناسب با تعداد آنها نیست که این مسئله به دلیل عدم حضور و مشارکت آنها در روز انتخابات بود.

زارع نژاد گفت: با توجه به اینکه بیش از 70 درصد اعضای جامعه پزشکی را پزشکان عمومی تشکیل می دهند همیشه در نظام پزشکی حضور کم رنگی داشتند طبیعی است که نمی توان انتظار داشت مطالبات انباشت شده این قشر پیگیری شود اگر چه در ایام تبلیغات همه وعده پیگیری می دهند ولی در عمل اتفاقی نمی افتد. 

سخنگوی ائتلاف طلایه داران سلامت تاکید کرد: در این راستا راهکارهایی وجود دارد که  با کمک تشکلهای پزشکان عمومی می توان به قانونگذار ارائه داد که در دوره های بعدی پزشکان عمومی با انگیزه بیشتری مشارکت کنند که این پیشنهادات را در آینده با جدیت بیشتری پیگیری خواهیم کرد.

وی در پایان گفت: از همکاران راه یافته به سازمان درخواست می کنیم با عمل به توصیه مقام معظم رهبری در دیدار با شورای عالی نظام پزشکی مبنی بر داشتن نگاه طبیبانه ، رویکرد علاج جویانه به چالشهای نظام سلامت و رعایت مبانی اخلاق پزشکی هم به حقوق مردم توجه ویژه داشته باشند و هم مطالبات صنفی را در چارچوب قانون تامین کنن

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha