سلامت نیوز : دکتر معصومی، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه ارتقاء سطح تحصیلات 10 هزار تکنسین فوریت های پزشکی در کشور از اولویت های ما است گفت: در این خصوص رشته ی فوریت های پزشکی در مقطع کارشناسی ناپیوسته را راه اندازی کرده و قرار است فردا 8 اسفند تصویب نهایی کارشناسی ارشد رشته ی پرستاری اورژانس و مدیریت بحران را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه تکنسین های اورژانس در کشور به اندازه ی کافی وجود ندارند گفت: تقریبا 14 هزار تکنسین اورژانس در کشور داریم که معادل 18 هزار نیرو کار می کنند بر اساس استاندارد مصوب هیات وزیران سال 86 اگر بخواهیم نیرو به اندازه ی استاندارد داشته باشیم حداقل دو برابر این تعداد نیروی موجود را لازم داریم.

معصومی در خصوص مشکلات تکنسین اورژانس عنوان کرد: کمبود نیرو باعث شده که در برخی از شهرها یک تکنسین در ماه 21 تا 22 شیفت 24 ساعته را بگذراند و حتی برخی اوقات 2 تا 3 روز پشت سرهم شیفت باشند.

باید توجه داشت که با این اوضاع دست مزد تکنسین ها اورژانس در کمترین سطح دست مزدهای وزارت بهداشت قرار دارد.

وی ادامه داد: تلاش های خوبی شده و مصوبات خوبی برای افزایش حقوق این افراد داشتیم ولی با اجرایی شدن آنها فاصله ی زیادی داریم به عنوان مثال در بند د ماده ی 37 قانون برنامه ی پنجم توسعه که بحث انتقال مصدومین جزو آن آمده است در قبال این موضوع باید مبالغی برای همکارانمان در اورژانس پرداخت شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha