دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۰
کد خبر: 68354
سلامت نیوز :  تحقیقات نشان می دهد که کودکانی که به روش سزارین متولد می شوند پنج برابر بیش از کودکانی که با زایمان طبیعی به دنیا آمده اند در معرض حساسیت و آلرژی قرار دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ کودکانی که در بخش سزارین و به همین روش به دنیا می آیند پنج برابر بیش از کودکانی که به روش طبیعی متولد شده اند، به محرکهای عادی چون ذرات غبار و حیوانات خانگی حساسیت نشان می دهند.

دانشمندان اعتقاد دارند که وقتی نوزادان در جریان طبیعی تولد قرار نمی گیرند، آسیب پذیرتر می شوند و این امر موجب می شود که آنها در معرض باکتری مادر خود قرار بگیرند.

کودکانی که به روش سزارین متولد می شوند بیشتر در معرض آلرژی قرار می گیرند.

این کشف با اتکا به فرضیه بهداشت (hygiene hypothesis) صورت گرفته است، براساس این فرضیه، برخورد کمتر با آلودگی و عفونت های دوران کودکی ممکن است به بلوغ ناکارآمد ایمنی و بنابراین بروز آلرژی در افراد منجر شود.

کرستین کول جانسون از بیمارستان هنری فورد در دیترویت با اشاره به فرضیه بهداشت اظهار داشت: ما اعتقاد داریم که قرارگیری نوزادان در معرض باکتری در مجاری تولد روی سیستم ایمنی آنها تأثیر می گذارد و به نوعی این سیستم را در مقابل ابتلا به آلرژی تقویت می کند.

تیم تحقیقات دکتر جانسون 1258 نوزاد تازه متولد شده مورد مطالعه قرار داده و این تحقیقات را تا یک ماهگی، شش ماهگی، یک سالگی و دو سالگی آنها دنبال کردند.

نوزادان متولد شده به روش سزارین در دوسالگی بیشتر به محرکهای خانگی چون گرد و خاک ، خاکستر و موی حیوانات خانگی آلرژی داشته اند.

نمونه های بند ناف و مدفوع این کودکان به همراه نمونه خونهای والدین آنها، شیر مادر و گرد و خاک خانگی مورد تحلیل قرار گرفته است.

اطلاعات جمع آوری شده درباره سابقه آلرژی و آسم در هر خانواده، نگهداری حیوانات خانگی، استعمال دخانیات، بیماری کودکان، استفاده از دارو و ابعاد مختلف بارداری نیز در جریان این تحقیقات جمع آوری شد.

نتایج این تحقیق در جلسه سالانه آکادمی آلرژی، آسم و ایمنی شناسی آمریکا در سن آنتونیو، تگزاس ارائه شد.

هرسال تعداد کودکانی که از آلرژی رنچ می برند افزایش می یابد.

براساس اظهارات مارین جنکین، مدیر خدمات بالینی در موسسه آلرژی بریتانیا، کودکان در تولد طبیعی از مجرای تولد که باکتریهای عادی دارد، به آرامی عبور می کند اما در جریان سزارین کودک ارتباطی با مجرا ندارد به جای آن به سرعت از یک محیط استریل خارج می شود که این امر احتمال شکل گیری  آلرژی و حساسیت را در کودک تقویت می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha