سلامت نیوز : عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب طرح ملی مقابله با ریزگردها گفت: در این طرح دولت ملزم به حمایت از استانهایی که در معرض ریزگردها قرار گرفته اند است.

کمال الدین پیرموذن در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود: به همت اعضای فراکسیون محیط زیست و همه نمایندگان 25 استانی که در معرض پدیده گرد و غبار و در واقع ریزگردهای عربی بودند با رای قاطع به این طرح فوریت آن را روز یکشنبه به تصویب رساندند و دولت مکلف به حمایت و اختصاص اعتبار برای اجرای این طرح در شهرهای در معرض خطر ریزگردها است.

عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در طرح ملی مبارزه با ریزگردها ابعاد گسترش فضای سبز، توسعه حمل و نقل عمومی و استاندارد سازی خودروها مطرح شد که قرار شد تا از طریق بودجه سال 92 نیر مورد حمایت ملی قرار بگیرد.

وی با تأکید بر اینکه تصویب این طرح به نفع مردم خواهد بود، اظهار داشت: در حال حاضر یک فوریت این طرح به تصویب رسیده و قرار است تا در کمیسیون های ذیربط نیز مطرح شود و پس از آن از طریق کمیسیون تلفیق در قالب پیشنهادات برای اعطای بودجه به این طرح اقداماتی صورت گیرد.

به گزارش مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی یک فوریت طرح الزام دولت به حمایت از استان‌هایی که مورد هجوم پدیده ریزگردها قرار گرفتند را روز یکشنبه  با 157 رای از مجموع 225 نماینده حاضر در جلسه به تصویب رساندند.

40 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرحی را به امضا رساندند که در صورت تصویب نهایی در مجلس شورای اسلامی، دولت را موظف به پرداخت فوق‌العاده بدی آب و هوا به کارکنان شاغل در استان‌های مورد هجوم پدیده ریزگردها به میزان دو برابر مبالغ فعلی و پرداخت خسارت ناشی از این پدیده به کشاورزان، باغداران، زنبورداران، دامداران و سایر بخش‌های اقتصادی بر اساس نظر کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی استان‌های مربوطه می‌کند.

بر اساس این طرح شش ماده‌ای، وزارت بهداشت، درمان و دانشگاه‌های علوم پزشکی و سازمان حفاظت محیط زیست موظف خواهند شد در مناطقی که مورد هجوم ریزگردها قرار دارند ماسک‌های فیلتردار توزیع کرده و در اماکن عمومی مسقف نیز تجهیزات تهویه آلایندگی هوا نصب کنند.

همچنین سازمان حفاظت محیط زیست به رایزنی و همکاری با کشورهای عراق، سوریه، اردن، عربستان سعودی، برای بکارگیری تمام امکانات و روش‌های درختکاری و مالچ‌ پاشی مکلف می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha