سلامت نیوز : به گفته مدیرکل استاندارد استان اصفهان استفاده غیر اصولی از سیستم های گرما زا و بکارگیری وسایل گرمایشی غیر استاندارد در سال جاری ، جان 17 نفر را در شهرستان اصفهان و بطور کلی 53 نفر را در استان گرفته است .

به گزارش سلامت نیوز  ؛ شفیعی در همین راستا گفت : با توجه به آمار مجروحین و فوت شدگان بویژه در شهرستان اصفهان بر اثر استفاده غیر اصولی از وسایل گرمازا که عمدتاً به علت نصب و استفاده از وسایل غیر استاندارد گرمایشی بوده است ، لزوم تذکرات و هشدار های ایمنی و استاندارد در خصوص بکارگیری صحیح و استاندارد لوازم گازسوز ضروری است .

وی استاندارد نبودن خروجی گاز در وسایل گازسوز و دستکاری های غیر اصولی و ناصحیح در سیستم های گرمازا را از موثر ترین عوامل در حوادث ایجاد شده بر شمرد .

مدیر کل استاندارد استان اصفهان ، با توجه به اهمیت موضوع و بمنظور پیشگیری از رخداد حوادث مشابه بویژه در ایام پایانی سال و اوایل فصل بهار که نیاز به وسایل گرمازا به علت تغییرات دمایی و کاهش ناگهانی دما برای عموم مردم و بخصوص مسافران نوروزی ، بیشتر خواهد بود خواستار توجه و رعایت اصول ایمنی و استاندارد ها در نصب و بکار گیری این وسایل پر مصرف شد .

وی تاکید نمود که مصرف كنندگان از وسایل گازسوز فاقد علامت استاندارد بهیچ وجه استفاده نكنند و در هنگام خرید اینگونه وسایل حتماً به نشان استاندارد درج شده بر روی محصول و روش ها و توصیه های ایمنی مندرج در دفترچه راهنمای آنها دقت نمایند و در صورت مشاهده وسایل گازسوز غیراستاندارد مراتب را جهت جمع آوری و برخوردهای قانونی لازم به این اداره کل اعلام نمایند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha