سلامت نیوز :  در این سمینار روش جدید بازسازی فک هایی که استخوان آن ها تحلیل رفته است به کمک مواد و روش های جدید و همچنین استفاده از تکنیک کشش استخوان که از شیوه های نوین در رشته ایمپلنتولوژی به شمار می رود، ارایه می شود .

به گزارش سلامت نیوز ؛ اولین سمینارعلمی انجمن ایمپلنتولوژی ایران با محوریت " چالش های ایمپلنتولوژی در ناحیه زیبایی " 10 و 11 اسفندماه امسال در مرکز همایش های کتابخانه ملی ایران برگزار می شود .

دکتر ابولحسن مسگرزاده، رییس هیات مدیره انجمن ایمپلنتولوژی با اعلام خبر فوق گفت: با توجه به اینکه چالش ها در ناحیه زیبایی یکی از بحث انگیزترین موضوعات محافل رشته ایمپلنتولوژی است، این موضوع به عنوان تم اصلی این سمینار انتخاب شده است .

وی با اشاره به اینکه به روز کردن دانش دندانپزشکان در زمینه تکنیک ها و روش های نوین ایمپلنت یکی از اصلی ترین اهداف برپایی اولین سمینار علمی انجمن ایمپلنتولوژی است، خاطر نشان ساخت : زمان مناسب قرار دادن پروتز روی ایمپلنت از چالش های این رشته به شمار می رود، برخی دندانپزشکان با استناد به موارد علمی معتقدند که بلافاصله پس از قراردادن ایمپلنت در داخل فک می توان پروتز را روی آن قرار داد، اما برخی دیگر از دندانپزشکان با استناد به مستندات علمی دیگری با این امر مخالف بوده، معتقدند تاخیر در بارگذاری پروتز، ضریب موفقیت عمل ایمپلنت را افزایش می دهد که قرار است در این سمینار مباحث فوق مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد .

به گفته دکتر مسگرزاده، با توجه به رشد و توسعه دانش تولید مواد جدید در زمینه ساخت ایمپلنت و پروتز، موادجدید و پروتز و نقش بایومتریال ها در ارتباط با ایمپلنت به عنوان دیگر محورهای این سمینار انتخاب شده است .

وی اظهار داشت :  در این سمینار روش جدید بازسازی فک هایی که استخوان آن ها تحلیل رفته است به کمک مواد و روش های جدید و همچنین استفاده از تکنیک کشش استخوان که از شیوه های نوین در رشته ایمپلنتولوژی به شمار می رود، ارایه می شود .

رییس هیات مدیره انجمن ایمپلنتولوژی ایران گفت : از نوآوری های انجام شده در این سمینار طرح سوالات شایع دندانپزشکان در ارتباط با ایمپلنت و پاسخ به این پرسش ها به جای ارایه مقاله است که تا کنون حدود 100 پرسش شایع از سوی شرکت کنندگان مطرح و پاسخ های علمی متناسب با آنها براساس مستندات علمی داده شده است .

وی اضافه کرد : مخاطبان این سمینار را متخصصان رشته های جراحی دهان، فک و صورت ؛ پریودنتولوژی ؛ پروتز و دندانپزشکان عمومی تشکیل می دهند .دکتر مسگرزاده تصریح کرد : این سمینار در راستای هدف اصلی انجمن ایمپلنتولوژی ایران که ساماندهی آموزشی، درمانی و صنفی رشته ایمپلنت است، برگزار می شود .

لازم به ذکر است، همزمان با برپایی این سمینار، نمایشگاه جانبی تجهیزات ایمپلنت برگزار می شود که به ارایه جدیدترین دستاوردها در حوزه ایمپلنتولوژی خواهد پرداخت .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha