سلامت نیوز :نتایج این تحقیق نشان می دهد که غذاهای سرخ شده مانند سیب زمینی سرخ شده، مرغ سوخاری، ماهی سوخاری و غیره نقش مهمی در بروز سرطان پروستات دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ؛ با وجود این که مطالعات قبلی نشان داده اند که رژیم غذایی می تواند احتمال ابتلا به سرطان پروستات در مردها را افزایش دهد اما این نخستین مطالعه ای است که نشان می دهد مصرف غذاهای سرخ شده خطر بزرگی برای ابتلا به این بیماری است .

این مطالعه نشان داد غذاهایی که زیاد سرخ می شوند اگر بیش از یک بار در هفته مصرف شوند، بسیار خطر آفرین برای مردان هستند .

علت دقیق این موضوع هنوز مشخص نیست اما بر اساس یک تئوری زمانی که روغن به اندازه لازم برای سرخ کردن غذا حرارت می بیند می تواند به طور بالقوه مواد سرطانزایی در غذا تولید کند.یکی از این مواد که ˈآکریلامیدˈ نامیده می شود اغلب در چیپس ها و سیب زمینی سرخ شده دیده می شود.

سایر مواد که شامل دو گروه از مواد شیمیایی به نام ˈآمین های هتروسیکلیکˈ و ˈهیدروکربن های آروماتیک چند حلقه ایˈ نامیده می شوند ، می توانند در گوشت هایی که در درجه حرارت های بالا پخته می شوند، تولید شوند.

همچنین غذاهایی که زیاد سرخ می شوند حاوی مواد بالقوه مضر زیادی هستند. به طوری که مقدار این مواد در یک سینه سرخ شده مرغ 9 برابر موادی است که در سینه مرغ آب پز وجود دارد.

نتایج این مطالعه که در مجله Prostate منتشر شد، نشان می دهد خطر ابتلا به سرطان پروستات در مردانی که بیش از یک بار در هفته غذاهای سرخ شده مصرف می کنند 30 تا 37 درصد بیشتر از مردانی است که کمتر از یک بار در ماه غذای سرخ شده می خورند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha