سلامت نیوز : یک دکترای داروسازی با بیان اینکه مصرف کیوتن موجب حفاظت از بافت لثه می‌شود، گفت: بررسی انجام شده نشان دهنده تجویز خوراکی این ماده و موثر بودن آن در ایجاد پاسخ‌های ایمنی و پیشگیری از بیماری‌های لثه و التهاب ناحیه دندانی، خصوصا در افرادی که دارای زمینه ژنتیکی ابتلا به این بیماری‌ها هستند می‌شود.

دکتر بابک رضوان جو در گفت وگو با ایسنا ، با اشاره به مفید بودن مصرف کوآنزیم کیوتن در بهبود سردردهای میگرنی گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده مصرف این ماده موجب کاهش استرس می‌شود.

وی در ادامه افزود: کوکیوتن عملکرد شبکیه‌ی چشم را بهبود بخشیده و مصرف آن در بیماران مبتلا به دژنرسانس ماکولا (شبکیه) موثر بوده و از ابتلای زودرس به آب مروارید و آب سیاه پیشگیری می‌کند.

این دکترای داروسازی گفت: کوکیوتن (کوآنزیم کیوتن) به علت خاصیت آنتی‌اکسیدانی در بهبود علائم بیماری آلزایمر نقش دارد و مانع تحلیل سلولهای مغز می‌شود.

وی همچنین افزود: مصرف این شبه ویتامین از ایجاد لکه‌های قهوه‌ای در پوست و چین و چروک زودرس پیشگیری می‌کند.

دکتر رضوان جو با تاکید بر اهمیت مصرف این ماده از طریق مواد غذایی طبیعی گفت: ماهیچه‌ی گاو، ماهی تن و سالمون، روغن زیتون، روغن آفتابگردان و انواع مغزها مانند پسته، گردو، بادام و فندق حاوی مقادیر فراوانی از کوآنزیم کیوتن هستند.

وی در ادامه یادآور شد: جعفری، کلم بروکلی، گل کلم و اسفناج، توت فرنگی، کشمش و سیب نیز از این ماده غنی هستند.

دکتر رضوان جو با اشاره به مطالعات انجام شده گفت: مصرف کیوتن موجب حفاظت از بافت لثه شده، بررسی انجام شده نشان دهنده تجویز خوراکی این ماده و موثر بودن آن در ایجاد پاسخ‌های ایمنی و پیشگیری از بیماری‌های لثه و التهاب ناحیه دندانی، خصوصا در افرادی که دارای زمینه ژنتیکی ابتلا به این بیماری‌ها هستند می‌شود.

وی گفت: مصرف کیوتن حرکت اسپرم را در مردان نابارور اصلاح می‌کند و در زنان نیز از دستگاه تولیدمثل حفاظت می‌کند.

دکتر رضوان جو تصریح کرد: مصرف این شبه ویتامین در افراد دیابتیک در جلوگیری از عوارض کاردیوپاتی (اختلال در عملکرد قلبی)، رتینوپاتی ( آسیب شبکیه) و نوروپاتی (ایجاد عوارض عصبی) موثر است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کوکیوتن به علت خاصیت آنتی‌اکسیدانی در بهبود علائم بیماری آلزایمر نقش دارد و مانع تحلیل سلولهای مغز می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha