سلامت نیوز : رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: هر چه در دوران جوانی و کودکی آموزش‌های بیشتری در زمینه زندگی سالم داده شود، نتیجه بهتری در دوران سالمندی خواهد داشت البته باید در دوران سالمندی نیز آموزش‌های لازم ارایه شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر محمدحسین سرمست در کنگره بین‌المللی منوپوز و آندروپوز(یائسگی در زنان و مردان) که در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در طول زندگی هر فرد حوادث مختلف استرس‌زا و دگرگون‌ کننده اجتماعی، سیاسی، فرهنگی وغیره وجود دارد ولی حوادثی که همراه با تغییرات فیزیولوژیک و آناتومیک است تاثیر بیشتری بر زندگی فرد در اجتماع دارد.

وی افزود: یکی از مقاطع مهم تغییرات فیزیولوژیک، یائسگی است که گذری برای رسیدن به سالمندی است و با توجه به این دوره، باید شعار "انسان سالم، محور توسعه" را در نظر گرفته شده و به زندگی سالمندی توجه ویژه‌ای شود.

سرمست تصریح کرد: انسان در جوانی زیبا است ولی در سالمندی زیبایی کمتر است ولی جذابیت زیادی وجود دارد و این جذبه و تجربه سالمندان می‌تواند پشتوانه جوانان و پیشرفت جامعه باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: فرد میانسال و سالمند در صورتی در جامعه اثر مثبت دارد که سالم باشد و با بیماری، توانایی خود را از دست نداده باشد. همچنین باید توجه داشت که هزینه گران درمان مشکلی بر شانه فرد و جامعه تحمیل می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha