سلامت نیوز : به گفته یک متخصص ارتوپدی، افزایش وزن و چاقی، افتادگی شانه و قوز کردن از جمله عوامل زمینه ساز بروز آرتروز گردن هستند.

دکتر مرتضی صائب در گفت وگو با (ایسنا) ، زمینه‌های ارثی و عوامل محیطی را نیز از جمله عوامل موثر در ایجاد آرتروز گردن عنوان کرد.

دکتر صائب، ورزش نکردن، داشتن شغل خاص که فرد در آن مجبور به نگه داشتن سر در یک وضعیت ثابت می‌شود، حرکات شدید گردن و حرکات شدید چرخشی گردن را هم در بروز آرتروز گردن موثر برشمرد.

وی همچنین ابتلا به بیماری‌هایی از جمله روماتیسم را زمینه‌ساز ابتلا به آرتروز گردن عنوان کرد.

به گفته این متخصص ارتوپدی، بدن نباید بیش از یک ساعت در وضعیت ثابت قرار گیرد و هر فرد باید هر یک ساعت از جایش بلند شده و نرمش گردن را به آرامی انجام دهد.

وی همچنین شیب دار بودن میز کار را جهت جلوگیری از خم کردن بیش از حد سر در پیشگیری از بروز این بیماری موثر دانست.

مدیر گروه ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه همچنین بهترین راه پیشگیری از آرتروز گردن را انجام حرکات درست و مناسب ورزشی بیان کرد و گفت: بهترین ورزش، ورزشی اشت که در آن عضله حرکت نکرده، اما تقویت می شود. به عنوان مثال در ورزش گردن می توان انگشت‌ها را روی پیشانی، طرفین و یا عقب سر فشار داد که در این حالت عضله گردن تقویت شده، اما حرکت نمی کند.

وی درد گردن و انتشار این درد به دستان و یا حالت گزگز و بی حس شدن دست و انگشتان را از جمله علائم ابتلا به این بیماری بیان کرد.

به گفته صائب، آرتروز گردن به صورت تدریجی و مزمن در افراد به وجود می آید که در این خصوص باید حرکت گردن را در طولانی مدت اصلاح و ورزشهای مناسب آن را انجام داد.

این متخصص ارتوپدی، درمان دارویی، فیزیوتراپی و حتی جراحی را از جمله راه های درمان این بیماری بیان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha