سه‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۱
کد خبر: 68415
سلامت نیوز : کارشناسان سلامت تاکید کردند افراد مبتلا به بیماری قلبی باید اقدامات ایمنی خاصی را در هنگام انجام تمرینات ورزشی در نظر داشته باشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ کارشناسان سلامت شورای ورزش آمریکا در یک مقاله جدید تاکید کردند افرادی که به بیماری قلبی مبتلا هستند و تمایل به ورزش کردن دارند باید ابتدا از پزشک معالج خود برای انجام این کار تایید بگیرند و سپس نکات و اقدامات ایمنی خاصی را در هنگام انجام تمرینات ورزشی در نظر داشته و به دقت به آنها عمل کنند. این نکات ایمنی عبارتند از:

- هر جلسه ورزش باید در ابتدا حداقل با پنج دقیقه گرم کردن بدن آغاز شده و با پنج دقیقه خنک کردن بدن پایان یابد. این کار باعث می‌شود که خطر کمبود اکسیژن مورد نیاز قلب در واکنش به آغاز ناگهانی فعالیت جسمی و توقف ناگهانی آن، کاهش یابد.

- ورزش‌های سبک و خفیف مانند پیاده‌روی را حداقل 30 دقیقه در بیشتر روزهای هفته و ترجیحا در تمام روزهای هفته انجام دهید.

- هر فرد مبتلا به بیماری قلبی باید حد مجاز خود را برای انجام فعالیت‌های ورزشی بداند و از آن حد فراتر نرود برای پیدا کردن این حدود می‌توان از پزشک معالج کمک گرفت.

- برای انجام ورزش‌های سنگین حتما با پزشک مشورت کنید و آزمایش‌های اولیه لازم را انجام دهید.

- اگر پیش از تمرینات و یا در حین و پایان تمرینات دچار علائم غیرعادی شده‌اید حتما موضوع را به پزشک یا مربی خود اطلاع دهید. این علائم شامل درد سینه، خستگی شدید، سوء هاضمه و سوزش سر دل، تنگی نفس شدید، درد گوش یا گردن، عفونت در مجاری فوقانی تنفسی، سرگیجه یا تندی ضربان قلب و سردرد شدید هستند.

- اگر برای بیمار داروی نیتروگلیسیرین تجوز شده حتما باید آن را همیشه در طول ورزش کردن به همراه داشته باشد.

- اگر بیمار از وسائلی استفاده می‌کند که وضعیت سلامت قلب را به ویژه در حین ورزش کردن نشان می‌دهد باید همیشه از صحت و درستی عملکرد این ابزار مطمئن شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha