سازمان های بیمه گر، عددی کمتر از پیشنهاد وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی، عددی بیشتر از پیشنهاد وزارت بهداشت را مطرح کرده اند.

پیشنهاد افزایش 20 درصدی تعرفه های درمانی سال 92 از سوی وزارت بهداشت
سلامت نیوز : دکتر ˈعلیرضا اولیایی منشˈ در گفت و گو با ایرنا افزود: البته اعداد مختلفی برای تعرفه های درمانی سال آینده از سوی نهادهای مختلف ارایه شده است بطور مثال سازمان های بیمه گر، عددی کمتر از پیشنهاد وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی، عددی بیشتر از پیشنهاد وزارت بهداشت را مطرح کرده اند.

وی تصریح کرد اگر تعرفه های درمانی بخواهد براساس هزینه های تمام شده خدمات درمانی تعیین شود باید حداقل 40 درصد رشد یابد.

مدیرکل اداره تعرفه سلامت وزارت بهداشت یادآور شد هر سال تعرفه های درمانی دیرتر از موعد مقرر (ابتدای سال) و گاهی در تیرماه اعلام می شد اما امسال قرار است قبل از آغاز سال جدید و تاپایان اسفند ماه جاری اعلام شود.

اولیایی منش گفت: شورای عالی بیمه طی برگزاری جلسه ای، تعرفه ها را مصوب و اعلام خواهد کرد.به گفته وی، هر سال تعرفه های درمانی کمتر از هزینه های واقعی خدمات ، اعلام می شود و امسال نیز همین شیوه اعمال می شود.

مدیرکل اداره تعرفه سلامت وزارت بهداشت خاطرنشان کرد اعلام تعرفه های درمانی کمتر از هزینه های واقعی خدمات، مشکلاتی را برای بیمارستان ها ایجاد خواهد کرد و لازم است که دولت از منابع عمومی کمک هایی را به بیمارستان های دولتی ، ارایه دهد و امیدواریم این امر محقق شود.

اولیایی منش اظهار داشت: تعرفه های هتلینگ (بستری) معمولا بیشتر از میزان رشد تعرفه های درمانی اعلام شده، افزایش خواهد یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha