سه‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۲
کد خبر: 68424

سلامت نیوز : دبیر علمی کنگره بین‌المللی منوپوز و آندروپوز گفت: یائسگی مقطعی از زندگی است و راه گریزی از آن وجود ندارد و باید با تغییر نگرش مسئولان، این مقطع از زندگی را به مقطعی سازنده و نشاط‌ انگیز تبدیل کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر میهن نجفیان در کنگره بین‌المللی منوپوز و آندروپوز که در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار شد، اظهار کرد: تصمیم گرفته شده تا این کنگره آغازی مثبت برای یک زندگی سالم و بهداشتی باشد.

وی افزود: در این کنگره تلاش شده با برقراری ارتباط بین رشته‌های مختلف مانند روان‌پزشکی، زنان، توان‌بخشی، پرستاری و مامایی دستاوردهای نوینی در حوزه یائسگی به دست آید.

نجفیان تصریح کرد: مشکلات طب سالمندی از چالش‌های بزرگ جامعه است و باید با بهبود روش زندگی و کاهش بیماری‌ها و پیشگیری از بیماری‌های مزمن، بتوان این مشکلات را تا حد زیادی کاهش داد.

وی ادامه داد: 60 مقاله در این کنگره به صورت سخنرانی و 140 مقاله نیز به عنوان پوستر ارایه می‌شود و مقالات ارایه شده مورد تبادل نظر و پرسش و پاسخ قرار می‌گیرند.

دکتر پروین عابدی، رییس این کنگره نیز اظهار کرد: پس از یائسگی احتمال ابتلا به بیماری‌های مختلف افزایش می‌یابد. در این دوران باید آزمایش‌های پاپ‌ اسمیر و ماموگرافی انجام شود تا فرد از سلامت بدن اطمینان یابد.

وی افزود: احتمال ابتلا به افسردگی و پوکی استخوان نیز پس از یائسگی افزایش می‌یابد و باید برای جلوگیری از این بیماری‌ها اقدام کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha