سه‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۳
کد خبر: 68425

سلامت نیوز : رییس اداره سالمندان وزارت بهداشت گفت: 60 درصد سالمندان جهان در کشورهای در حال توسعه هستند و تا سال 2050 ، 80 درصد سالمندان در این کشورها خواهند بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر پریسا طاهری در کنگره منوپوز و آندروپوز(یائسگی در زنان و مردان) که در اهواز برگزار شد، گفت: در حال حاضر تعداد افراد بالای 65 سال از تعداد کودکان زیر 5 سال پیشی گرفته است و تا 37 سال آینده نیز تعداد افراد بالای 65 سال از تعداد افراد زیر 14 سال پیشی خواهد گرفت.

وی با اشاره به انتخاب سال 2012 توسط سازمان بهداشت جهانی به عنوان سلامت سالمندی، افزود: WHO برای موضوع سالمندی اهمیت بسیاری قائل شده و تاکنون دو مرتبه عنوان سالمندی را برای سال‌های مختلف انتخاب کرده است.

طاهری تصریح کرد: سالمندی دورانی است که می‌توان تهدید تا فرصت تلقی شود و باید با سیاست‌گذاری صحیح این دوران را به فرصت تبدیل کرد.

این متخصص طب سالمندان گفت:‌ امید به زندگی در زنان، 74 سال و در مردان 72 سال است و نشان می‌دهد که بیشتر سالمندان خانم هستند که مشکلات مخصوص به خود را دارند.

وی با یادآوری این که تا سال 85، 7 درصد جامعه سالمند بودند و در سال 90 این رقم به 8 درصد رسید، ادامه داد: تا سال 2050 در حالت خوش‌بینانه یک پنجم افراد و در بدبینانه‌ترین حالت یک چهارم ایرانی‌ها سالمند خواهند بود.

طاهری تصریح کرد:‌ با توجه به هرم جمعیتی کشور، دو موج سالمندی در پیش خواهیم داشت و در آینده با استوانه جمعیتی مواجه می‌شویم.

وی گفت:‌ وزارت بهداشت، سیاست‌گذار و ناظر حوزه سلامت است و در کنار این مجموعه، برای ارتقای سلامت باید حوزه‌های دیگر نیز فعالیت کنند.

رییس اداره سالمندان وزارت بهداشت عنوان کرد: مراقبت‌های ادغام‌ یافته،‌ برنامه شیوه زندگی سالم و تدوین سند ملی سلامت سالمندان از برنامه‌های این اداره برای جمعیت سالمند کشور است که از سند ملی سلامت سالمندان در شورای عالی سلامت دفاع شده و منتظر ابلاغ آن هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha