چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۱
کد خبر: 68450

تا تلخ نشده بخوانید و بخورید
سلامت نیوز : میوه‌های زمستانی کم کم از فروشگاه‌ها جمع می شوند و باید تا قبل از خداحافظی یک ساله با آنها تا حد امکان از این میوه‌های خوشمزه مصرف کنید.معمولا با اولین عطسه ای که یکی از اعضای خانواده از روی سرما خوردگی می زند پدر با یک کیسه لیمو‌شیرین وارد خانه می شود تا به جنگ این بیماری بزرگ برود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آرمان ؛ لیموشیرین را حتما به همراه یک برش چهار قسمتی به خاطر دارید و می دانید که یکی از بهترین خوراکی‌های فصل زمستان و برای برخورد با بیماری سرما خوردگی است. البته از لیمو شیرین می توانیم خواص بیشمار دیگری نیز یاد کنیم که بخشی از آن را در ادامه خواهید دید:

لیموشیرین میوه ای با ۲۸ کالری انرژی است که در مقایسه با دیگر میوه‌ها از انرژی کمتری برخوردار است اما این میوه سرشار از اسید سیتریک و ویتامین C است.

لیموشیرین سرشار از پتاسیم و مواد معدنی است که برای قلب بسیار مفید هستند. این میوه می تواند از بروز مشکلاتی مانند گرفتگی عروق و سکته قلبی به خوبی جلوگیری کند.

این میوه به افرادی که کم خونی دارند پیشنهاد می شود چرا که حاوی مقدار زیادی اسید فولیک است. این ماده معدنی می تواند به بدن کمک کند تا خون بیشتری تولید شود و میزان کم خونی کاهش یابد.

وجود مقدار بسیار زیادی آنتی اکسیدان در لیموشیرین باعث می شود تا میزان زیادی از رادیکال‌های آزاد موجود در بدن شما از بین بروند و بسیاری از بیماری‌ها نیز در کنار آنها از بین می رود.

لیمو شیرین همچنین کلسیم بسیار زیادی دارد که می تواند بهترین میوه استخوان ساز باشد. میزان بالای کلسیم در این میوه خوشمزه از پوکی استخوان‌ها جلوگیری می کند. البته این به شرطی است که روزانه حداقل یک لیمو شیرین مصرف کنید.

این میوه زمستانی همچنین می تواند در هضم مواد غذایی و همچنین تنظیم مقدار اسید معده بسیار مفید باشد و از نفخ پیشگیری می کند. بسیاری از پزشکان برای نتیجه گیری بهتر توصیه می کنند تا بیش‌تر از آب این میوه مصرف کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha