سلامت نیوز : جدید‌ترین روش بازسازی فک‌هایی که استخوان آن‌ها تحلیل رفته است با استفاده از تکنیک کشش استخوان و نیز به کمک مواد و روش‌های نوین در اولین سمینار انجمن ایمپلنتولوژی ایران ارایه می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ دکتر حسین بهنیا، رییس «اولین سمینار انجمن ایمپلنتولوژی ایران» که روز پنج شنبه در تهران آغاز به کار می‌کند با اعلام خبر فوق گفت: در مواردی که استخوان فک تحلیل می‌رود و امکان کاشت دندان (ایمپلنت) وجود ندارد، اگر تحلیل کم باشد، می‌توان از انواع روش‌های پیوند استخوان طبیعی به همراه استخوان مصنوعی استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه در تحلیل شدید استخوان، میزان موفقیت روش‌های فوق محدود است، خاطر نشان ساخت: در تحلیل‌های شدید‌تر از تکنولوژی پیشرفته از طریق کشش در «کال استخوان» مجاور استفاده می‌شود.

به گفته بهنیا پس از ایجاد شکستگی عمدی در محل با استفاده از یک دستگاه کوچک که در داخل دهان نصب می‌شود، می‌توان با کششی معادل روزانه نیم میلی متر به افزایش ارتفاع استخوان کمک کرد تا ارتفاع استخوان به حد کافی رسیده، سپس دستگاه برای مدتی حدود دو ماه در دهان بیمار باقی می‌ماند تا استخوان نرم کشیده شده، آهکی شود.

وی اضافه کرد: روش کشش استخوان که در گذشته در رشته ارتوپدی کاربرد داشته، طی سال‌های اخیر در جراحی دهان، فک و صورت به منظور جبران عقب ماندگی رشدی مورد استفاده قرار گرفته و اخیرا به عنوان جبران کمبود ارتفاع استخوان کاربرد پیدا کرده است.

رییس اولین سمینار انجمن ایمپلنتولوژی ایران یادآور شد: مزیت این روش در مقایسه با روش پیوند استخوان این است که میزان تحلیل استخوان بازسازی شده به مراتب کمتر و نتایج مطمئن‌تر است.

وی ادامه داد: بازسازی فک به کمک تکنیک کشش استخوان در کنار دیگر شیوه‌های بازسازی فک به کمک مواد و روش‌های نوین در اولین سمینار انجمن ایمپلنتولوژی ایران به متخصصان رشته جراحی دهان، فک و صورت؛ پریودنتولوژیست‌ها؛ پروستودنتیست‌ها و دندانپزشکان عمومی ارایه می‌شود.

اولین سمینار علمی انجمن ایمپلنتولوژی ایران با محوریت «چالش‌های ایمپلنتولوژی در ناحیه زیبایی» ۱۰ و ۱۱ اسفند ماه امسال در مرکز همایش‌های کتابخانه ملی ایران برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha