سلامت نیوز : رئیس کرسی یونسکو در سلامت روان گفت: اخلاق پزشکی ما خوب نیست ازهمین رو باید دعا کنیم سر و کار مردم به ما پزشکان و بیمارستان‌ها نیفتد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛  دکتر مصطفی معین امروز سه شنبه در سومین همایش سلامت روان و رسانه با تاکیدبراینکه این‌ها واقعیت‌هایی است که حتی بیان آن‌ها می‌تواند مضر باشد، گفت: در حال حاضر ۳۰۰ انجمن تخصصی در کشور فعالیت می‌کنند اما کمتر از ۵ درصد از آن‌ها در طول حیات علمی خود به مردم آموزش می‌دهند.

وی ادامه داد: در حالی که اگر با مردم همکاری نداشته باشند تمام نتایج آن‌ها بیهوده خواهد بود و بداخلاقی در جامعه که از بزرگ‌ترین آسیبهای اجتماعی است، افزایش می‌یابد.

معین درمورد اولویت‌هایی که سازمان بهداشت جهانی تعیین کرده است، افزود: سلامت روان، بیماریهای قلب و عروق، سرطان‌ها، سوانح و حوادث، دیابت، آسم و آلرژی، ایدز، محیط زیست و اعتیاد از اولویتهای تعیین شده‌ این سازمان هستند.

وی به موضوع سبک زندگی اشاره کرد و افزود: سبک زندگی ناسالم از مصرف موادمخدر گرفته تا رژیم غذایی نامناسب و نقص حریم خصوصی باعث ایجاد فضای خشونت‌بار در جامعه شده که آن را حتی در ترافیکهای روزمره، ساعات اداری و خانواده‌ها شاهد هستیم.

معین با بیان اینکه پیشگیری حرف اول را در حوزه سلامت روان می‌زند گفت: اگر گفته شده که ۵ درصد از درآمد ناخالص ملی در حوزه بهداشت و درمان صرف می‌شود کار بزرگی نیست چون کشورهای دیگر تا ۲۰ درصد از درآمد ناخالص ملی را صرف این نعمت اساسی می‌کند.

رئیس کرسی یونسکو در سلامت روان با انتقاد از اینکه سرمایه اجتماعی کشور در حداقل‌ها قرار دارد گفت: فردگرایی در جامعه بسیار زیاد است و انواع تبعیض‌ها را در جامعه می‌بینیم و استرس‌های شغلی، بیکاری و... ناپایداری‌های سریعی را ایجاد کرده که به سمت عقب گرایش دارد.

معین در مورد اهمیت نقش رسانه‌ها در سلامت روان جامعه نیز افزود: گستردگی پوشش و تنوع رسانه‌ای مانند ماهواره، صدا و سیما، نشریات و... تأثیرگذاری بر نوع نگاه و تفکر مردم، واکنش بیشتر افراد بر پایه تصور ذهنی و شکل دادن به تصویر ذهنی مردم از نمونه‌های نقش رسانه‌ها در این رابطه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha