سرطان کلیه یکی از شایع ترین سرطان ها در افراد بالای 40 سال است که در این میان سیگاری ها دو برابر بیشتر از سایر افراد دچار این عارضه می شوند.

سیگاری ها دو برابر بیشتر در معرض ابتلا به سرطان کلیه هستند
سلامت نیوز : دکتر نخعی، اورولوژیست در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت:  سرطان کلیه پس از سرطان های مثانه و پروستات یکی از شایع ترین سرطان ها در افراد بالای 40 سال است.

وی افزود: تومورهای سرطان کلیه ابتدا 7 سانتی متر و به تدریج بزرگتر از 7 سانتی متر می شوند و سپس در مراحل بعدی سلول های سرطانی از کلیه فراتر رفته و غدد لنفاوی و رگ های خونی بزرگ رسوخ می کند.

همچنین ممکن است این سرطان گاهی به ریه ها، استخوان ها، کبد و از یک کلیه به کلیه دیگر نفوذ کند.وی در خصوص موارد خطر زای ابتلا به سرطان کلیه عنوان کرد: سیگاری ها دو برابر بیشتر از سایر افراد دچار این عارضه می شوند.همچنین چاقی، فشار خون بالا، دیالیز طولانی مدت نیز در ابتلا به این بیماری دخیل هستند.

نخعی در ادامه اذعان داشت: درمان اساساً بستگی به سلامت عمومی بیمار و سن او دارد ولی برایی درمان سرطان کلیه ، بیمار معمولاً تحت عمل جراحی جهت برداشتن کامل کلیه و یا قسمتی از کلیه که حاوی تومور ( کوچکتر از 4 سانتی متر) است، قرار می گیرد.

وی همچنین به انواع دیگر درمان این بیماری که شامل پرتودرمانی، مسدود کردن شریان و شیمی درمانی می شود اشاره کرد.وی ادامه داد: تغذیه بیمار در دوره بعد از درمان کاملاً باید مناسب باشد زیرا بدن بیمار در این دوره نیاز زیادی به دریافت کالری و پروتئین جهت حفظ توانایی خود دارد.

وی در پایان توصیه کرد: آمار مرگ و میر از طریق سرطان کلیه هر روز در حال افزایش است بنابراین افراد باید با دیدن هر یک از علائم ذکر شده به پزشک مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha