گروهی از دانشمندان سنگاپوری روش جدیدی را کشف کردند که به کمک آن می توان سلولهای بنیادی روده را که تبدیل به سلولهای سرطانی روده بزرگ می شوند، حذف کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، محققان موسسه مولکولی و بیولوژی سلولی سنگاپور که نتایج بررسی های خود را در تاز ترین شماره مجله Stem Cell منتشر کرده اند، در این خصوص اظهار داشتند که این متد ابداعی جدید می تواند در پیشگیری از تومور روده بزرگ کمک کند.

سرطان روده بزرگ دومین علت مرگ در کشورهای غربی است.

این متد برپایه یک پروتئین کلیدی استوار شده است.

درحقیقت این محققان، پس از انجام یک سری از آزمایشات روی موش ها، کشف کردند هنگامی که پروتئین Wip-1 غیرفعال است، خطر توسعه این سرطان تاحد چشمگیری کاهش می یابد.

همچنین این آزمایشات نشان دادند که بچه های حاصل از موش های نر متأثر از پولیپ روده ای و موش های ماده با سطح پایین پروتئین Wip-1 کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان قرار دارند.

درکل، پولیپ های روده ای می توانند در زمان بروز سرطان روده بزرگ جابجا شوند. این دانشمندان درحال حاضر کار روی مولکولهایی را آغاز کردند که پروتئین Wip-1 را کاهش می دهند.

دراین خصوص دیمیتری بولاوین از اعضای این تیم تحقیقاتی اظهار داشت:" ما درحال بررسی و شناسایی این مولکول هستیم که اگر به ارگانیسم تزریق شود، بتواند توسعه این سرطان را کاهش دهد."
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha