از نظر وزارت بهداشت هر جایی که تخلفات دارویی صورت بگیرد، امنیتی است و این برخورد باید با خود وزارتخانه باشد. ولی دوستان در شورای تامین عنوان می کنند که ورود نکنید به این دلیل که ممکن است شلوغ شود.

ماجرای ناتمام ماندن طرح جمع آوری مکملهای قاچاق از بازار تهران
سلامت نیوز : بازرس ویژه سازمان غذا و دارو از فعالیت غیرمجاز فروشندگان مکملهای دارویی در بازار تهران خبر داد و گفت: متاسفانه مغازه های بازار تهران مجوز فعالیت صنفی نداشته و در عین حال مکملهای غیرمجاز و تقلبی می فروشند.

دکتر سید حیدر محمدی در گفتگو با مهر به تشریح دلایل ناتمام ماندن عملیات جمع آوری و برخورد با فروشندگان غیرمجاز مکملهای دارویی در بازار تهران اشاره کرد و افزود: از نظر وزارت بهداشت هر جایی که تخلفات دارویی صورت بگیرد، امنیتی است و این برخورد باید با خود وزارتخانه باشد. ولی دوستان در شورای تامین عنوان می کنند که ورود نکنید به این دلیل که ممکن است شلوغ شود.

وی با اشاره به درخواست وزارت بهداشت برای برخورد و جمع آوری مکملهای دارویی از سطح بازار تهران، اظهارداشت: ما درخواست خودمان را از 2 سال قبل با ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا مطرح کردیم و در نهایت پس از جلساتی که داشتیم، شورای تامین استان این مجوز را داد که بتوانیم برخورد کنیم. اما فرماندهی عملیات را به نیروی انتظامی داد.

محمدی با عنوان این مطلب که نیروی انتظامی کار عام انجام می دهد و ممکن است همان برخوردی که با فروشندگان غیرمجاز لاستیک یا خودرو دارد، با فروشندگان دارو داشته باشد، افزود: بحث در حوزه دارو فرق می کند و برخورد باید تخصصی باشد. بنابراین نیاز بود که بدون هرگونه صحنه سازی و ایجاد رعب و وحشت، وارد شویم و بتوانیم محصولات غیرمجاز را جمع آوری کنیم.

بازرس ویژه سازمان غذا و دارو با اشاره به روز اجرای عملیات جمع آوری مکملهای دارویی از سطح بازار تهران، گفت: متاسفانه وقتی صبح روز عملیات رفتیم که برخورد با فروشندگان غیرمجاز مکملها و داروهای تقلبی و قاچاق در بازار تهران را شروع کنیم، دیدیم که نیروی انتظامی کمی زودتر حضور یافته و حالت رعب و وحشت در منطقه به وجود آمده است.

وی ادامه داد: این وضعیت باعث شد تا مغازه های بازار باز نکنند و تعدادی هم که باز بود، تعطیل کردند. ولی ما حکم گرفته بودیم که قفلها را بشکنیم و آنهایی که مطمئن شدیم جرم موجود است را جمع آوری کنیم و بقیه را هم پلمب کنیم.

محمدی با بیان این مطلب که پلیس در ابتدا قبول کرد که همکاری کند اما به یکباره محل را ترک کردند و رفتند، افزود: در حال حاضر پیگیر هستیم و حتما این کار انجام می شود منتهی با یک تدبیر بهتر و همکاری بیشتر بین ما و نیروی انتظامی.

بازرس ویژه سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه هیچ مکانی غیر از داروخانه حق فروش مکملهای دارویی، ورزشی و غذایی را ندارد، تصریح کرد: فروش این مکملها در غیر از داروخانه غیرمجاز است حتی اگر مکملهای مجاز بفروشند.

وی افزود: در واقع، مغازه های بازار تهران در آن واحد 3 تخلف را موجب شده اند. اول اینکه اصلاح مجوز فعالیت صنفی نداشتند. دوم اینکه مکمل می فروختند و سوم اینکه مکملهای غیرمجاز و تقلبی می فروختند که هر سه کار آنها تخلف بوده و می بایست برخورد شود.

بازرس ویژه سازمان غذا و دارو در پایان بر ضرورت ایجاد یک پلیس تخصصی در برخورد با این قبیل تخلفات تاکید کرد و گفت: نیاز داریم یک پلیس تخصصی داشته باشیم که بداند در همراهی ما چه کاری می خواهد انجام دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha