چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۲
کد خبر: 68481
سلامت نیوز : بیست و چهارمین کنگره فیزیوتراپی ایران با شعار فیزیوتراپی نماد حرکت، نهاد سلامت 18 تا 20 اردیبهشت ماه 1392 در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ هوشنگ امامی، دبیر انجمن فیزیوتراپی ایران و دبیر اجرایی بیست و چهارمین کنگره فیزیوتراپی ایران با بیان این خبر اظهار کرد: این کنگره با شعار "فیزیوتراپی نماد حرکت، نهاد سلامت" و با هدف به روز کردن اطلاعات و دانش فیزیوتراپیست‌ها و ارائه نتایج تحقیقات انجام شده در زمینه نقش فیزیوتراپیست‌ها در پیشگیری و درمان بیماری‌ها جهت بحث و بررسی محورهایی چون بی‌اختیاری ادرار، مشکلات و بیماری‌های ارتوپدی، ضایعات عصبی – عضلانی، توانبخشی قلبی – ریوی، آسیب‌های ورزشی، حرکات اصلاحی و اختلالات و انحرافات ستون فقرات و مفاصل برگزار می‌شود.

وی گفت: در فیزیوتراپی درمان از طریق عوامل فیزیکی، ورزش و تحرک انجام می‌شود. متاسفانه شاهدیم امروزه زندگی مردم هر چه بیشتر به سمت زندگی ماشینی و بی‌تحرکی پیش می‌رود این امر عوارض و بیماری‌های زیادی را ایجاد کرده و سلامت بشر را به خطر انداخته است و از آنجایی که ارتباط مستقیمی بین تحرک و سلامت وجود دارد، هدف فیزیوتراپی به عنوان یکی از رشته‌های پزشکی، بهبود ارتقای سلامت جامعه و برگرداندن مردم از زندگی ماشینی و پشت میزنشینی به فعالیت‌های فیزیکی مانند پیاده‌روی، دویدن و فعالیت‌های ورزشی می‌باشد.

دبیر انجمن فیزیوتراپی ایران گروه‌های هدف شرکت‌کننده در این کنگره را کلیه فیزیوتراپیست‌ها در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای حرفه‌ای، کار درمان‌ها، متخصصین ارتوپدی، طب فیزیکی، نورولوژی، متخصصین مغز و اعصاب و زنان زایمان عنوان کرد و افزود: در حاشیه برگزاری این کنگره بیش از 50 شرکت داخلی و خارجی به ارائه آخرین دستاوردها و تجهیزات فیزیوتراپی می‌پردازند.

وی در پایان یادآور شد: آخرین مهلت ارسال مقالات 20 اسفند ماه 1391 بوده و علاقه‌مندان به ثبت‌نام و دریافت اطلاعات بیشتر و همچنین ارسال مقالات می‌توانند به سایت اینترنتی انجمن فیزیوتراپی به آدرس www.iran-pta.ir مراجعه کنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha