سلامت نیوز : کارشناس مسوول واحد بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر اینکه انجام اعمالی نظیر تاتو، پیلینگ و لیزر و موارد مشابه توسط آرایشگاه‌های زنانه از دید ما با توجه به استعلامی که کرده‌ایم، تخصصی است و دخالت در امور پزشکی محسوب می‌شود، گفت: توصیه می‌کنیم مردم در چنین مواردی به متخصص پوست مراجعه کنند.

مهندس قاسم قنبری در گفت‌وگو با (ایسنا)، در توضیح نحوه نظارت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بر آرایشگاه‌های زنانه با توجه به ارائه خدمات تخصصی پزشکی چون لیزر و لیفتینگ توسط این واحدهای صنفی اظهار کرد: بهداشت محیط و بهداشت وسایل مورد استفاده توسط آرایشگران از جمله مسوولیت‌ها و وظایف واحدهای بهداشت محیط است.

وی ادامه داد: انجام اعمالی نظیر تاتو، پیلینگ و لیزر و موارد مشابه توسط آرایشگاههای زنانه از دید ما با توجه به استعلامی که کرده‌ایم، تخصصی است و دخالت در امور پزشکی محسوب می‌شود.

قنبری اضافه کرد: البته واحدها و مراجع ذیربط عنوان می‌کنند که آرایشگران دوره‌هایی را در این خصوص گذرانده‌اند. اما دوره‌ها یا باید آکادمیک باشند یا در قانون انجام این گونه امور صراحتا توسط این واحدها دیده شده باشد.

کارشناس مسوول واحد بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: به عنوان مثال زمانی که شما به یک قنادی مراجعه می‌کنید عرضه بستنی، آجیل، شیرینی جزو شرح وظایف و فعالیت‌های آن صنف لحاظ شده است اما فروش اقلام غیرمتعارف روند آن فعالیت را دچار اشکال می‌کند.

قنبری با بیان اینکه انجام خدماتی چون لیزر و جوانسازی پوست نظارت نهادهای مربوطه خود را می‌طلبد، گفت: توصیه می‌کنیم مردم در چنین مواردی به متخصص پوست مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha