سلامت نیوز :  دبیر کل جامعه مهندسین حمل و نقل و ترافیک ایران گفت: در گذشته انسان هرگز محور برنامه‌ریزی‌های ترافیکی مدیران شهری نبوده و آن‌ها هم خودرو را به انسان ترجیح می‌دادند و این بزرگ‌ترین خیانت به شهر و شهروندان بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ مهدی ریاضی کرمانی افزود: این مدیران با سیاست‌های تک بُعدی خود تهران را به یک پارکینگ تبدیل کردند که نتیجه آن ترافیک دیوانه کننده و هوای آلوده‌ای است که یک عده را عصبی کرده و عده‌ای را به هلاکت رسانده و هیچ شهروندی از آثار و عوارض منفی آن مصون نیست.

وی با اشاره به اینکه در حالی که دنیا به سمت حمل و نقل انسان محور و پایدار پیش می‌رفت، مدیران شهری ما در گذشته بر روی سیاست‌های خودرو محور تمرکز کرده بودند، اعلام کرد: کسی به این موضوع توجه نداشت که از معابر شهری سهمی را به عابران پیاده اختصاص داده و با توجه به وضعیت ترافیک و آلودگی هوا انسان را مورد توجه قرار دهد.

کرمانی در پایان با اعلام اینکه تعامل و هم‌اندیشی متخصصان و مسئولان حوزه حمل و نقل و ترافیک می‌تواند به تصمیم‌سازی‌های علمی‌تر و تدابیر و تمهیدات موثر‌تر منجر شود، خاطرنشان کرد: اساتید و کار‌شناسان این حوزه به حرکت به سمت و سوی حمل و نقل انسان محور و بر نامه‌ریزی‌های ترافیکی حول محور انسان تأکید دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha