سلامت نیوز : عبدالجلیل کلانتر هرمزی در نشست اولین پیوند دست در بیمارستان 15 خرداد افزود: 11 سال است که در نوبت پیوند دست قرار داریم و تاکنون این پیوند در کشور انجام نشده است و با رضایت خانواده‌ای که اعضای فرزند خود را اهدا می‌کنند امیدواریم روند پیوند در کشور تسریع شود چرا که هم اکنون شاخص پیوند در کشور بسیار بالا است و باید در حد جهانی شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی با بیان اینکه دستی که برای پیوند آماده می‌شود باید مشکلات مادرزادی نداشته باشد، ادامه داد: مراکز درمانی که با مرگ مغزی بیماران خود سر و کار دارند باید به هنگام رگ‌گیری و انجام آزمایشها مراقب باشند تا از رگ‌های مرکزی آزمایش بگیرند تا صدمه‌ای به اندام‌ها و اعصاب دست وارد نشده و کار پیوند راحت‌تر انجام شود.

کلانتر‌هرمزی گفت: ما آمادگی انجام اعمال مکرر پیوند دست را داریم.

رئیس بیمارستان 15 خرداد تصریح کرد: از روز گذشته ساعت 6 بعد از ظهر که اعلام مرگ مغزی و رضایت خانواده اعلام شد آزمایشها برای انجام پیوند دست از روز گذشته کلید خورد و تا امروز ادامه دارد.

وی اظهار کرد: دست دارای چند عضو استخوان، عصب، شریان، پوست و چربی بوده و تمام آنها باید پیوند زده شوند و بنابراین با توجه به اینکه داروهای مورد نظر این پیوند تهیه شده و تیم مستقر پیوند بر سر بالین بیمار نظارت کافی دارند به فکر پس زدن این پیوند نیستیم و احتمال موفقیت  70 درصدی این پیوند وجود دارد.

رئیس بیمارستان 15 خرداد تصریح کرد: بعد از گذشت یک هفته تا 10 روز می‌توانیم بگوییم که پیوند موفقیت‌آمیز بوده است یا خیر.

کلانتر هرمزی گفت: حدود 100 بیمار از 5 سال پیش در بیمارستان پرونده تشکیل دادند و عصر روز گذشته پس از اعلام آمادگی پیوند دست 5 نفر از این افراد سریعاً خود را به تهران رساندند که یکی از آنها کاندیدای عمل پیوند شد.

وی با اشاره به اینکه تمرین‌های بسیاری بر روی اجساد انجام داده‌ایم و نگران پیوند نیستیم، گفت: چنانچه بیماری معرفی شود ظرف کمتر از  24 ساعت کار پیوند را آغاز می‌کنیم.

رئیس بیمارستان 15 خرداد از انجام پیوند صورت خبر داد و گفت: به زودی شاهد پیوند صورت در کشور خواهیم بود که تاکنون انجام نشده است و چندین سال است که با پزشکی قانونی در ارتباط هستیم تا موافقت آنها را جلب کنیم. اعضای تیم پیوند صورت مشخص شده‌اند و منتظر دهنده آن هستیم بنابراین چنانچه خانواده‌ای رضایت خود را اعلام کنند بیمارستان توان انجام این پیوند را دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha