سلامت نیوز : اشرف سادات مصباح امروز در حاشیه همایش بهداشت محیط در پاسخ به پرسش فارس افزود: در همه جای دنیا بعد از سیگار، پرتوها مهمترین عامل سرطان هستند و حتی برخی‌ها معتقدند اول پرتوها و بعد سیگار.

وی گفت: البته یک عامل را نمی‌توان به تنهایی در بروز سرطان دخیل دانست زیرا مسائل محیطی مانند استرس و آلاینده‌های دیگر نیز می‌توانند نقش داشته باشند.

وی در پاسخ به اینکه چقدر امواج دکل‌های موبایل که در لابه‌لای ساختمان‌های مسکونی قرار می‌گیرند بر سلامت اثر سوء دارند گفت: این دکل‌ها باید از خارج از اماکن مسکونی و با فاصله‌هایی قرار بگیرد و یکی از مسائلی که در سرطان‌زایی مؤثر است فاصله از منبع است و هر چه فاصله کمتر باشد اثر سوء بیشتر است.

وی به والدین توصیه کرد که به راحتی موبایل را در دسترس کودکان قرار ندهند و افزود: دیده می‌شود کودکان از پنج‌سالگی موبایل شخصی دارند در صورتی که استفاده بی‌رویه از موبایل برای سلامت ضرر دارد و دانشمندان روسی طی تحقیقاتی نشان داده‌اند که امواج موبایل روی مغز تاثیر مفی می‌گذارد.

وی گفت:‌ از طرفی هنوز میزان تأثیر امواج موبایل روی اندام‌های مختلف کاملاً ثابت نشد اما باید از صحبت در ساعت‌های طولانی با موبایل اجتناب‌ کرد.قرار گرفتن موبایل در جیب به کلیه و حتی باروری تأثیر ضرر دارد و شب هنگام خواب نباید موبایل را نزدیک سر قرار داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha