چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۸
کد خبر: 68516
سلامت نیوز : موسی رحمانی نژاد، کارشناس ارشد انگل شناسی پزشکی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: انواع مختلف لیشیمانیوز به خصوص نوع جلدی این بیماری از جمله مشکلات مهم بهداشتی در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری جهان است که در ایران نیز شیوع بسیار بالایی در برخی از مناطق دارد.
 
وی با اشاره به ویژگی های اپیدمیولوژیک لیشمانیوزجلدی در کشور افزود: در مجموع این بیماری در مردان شیوع بالاتری در مقایسه با زنان دارد و در تمام گروههای سنی شایع است.
 
رحمانی نژاد تصریح کرد: بر طبق نتایج مطالعات انجام شده در کشورمان، شیوع لیشمانیوز جلدی در سنین 20 تا 40 سال بیش از سایر گروههای سنی است و پس از آن سنین کمتر از 20 سال شیوع بالایی از نظر این بیماری دارند.
 
وی با بیان اینکه برای مقابله با بیماری لیشیمانیوز جلدی آموزش همگانی و داشتن اطلاعات اپیدمیولوژیک در خصوص این بیماری بسیار با اهمیت است، تاکید کرد: پیشگیری و کنترل بیماری لیشیمانیوز جلدی به ویژه در مناطق با شیوع بالا در کشور بسیار ضروری است و این مهم جز با ارائه آموزش های لازم به گروههای در معرض خطر بیماری، محقق نخواهد شد.
 
رحمانی نژاد یادآور شد: مبارزه با ناقلین بیماری، استفاده از شیوه های سمپاشی، کنترل جوندگان، استفاده از قلم های دور کننده و درمان موارد بیماری از مهمترین اقدامات جهت کنترل و پیشگیری از بیماری لیشمانیوزجلدی است.
 
وی خاطر نشان کرد: علاوه بر موارد فوق، انجام مطالعات تکمیلی و دقیق تر در خصوص ویژگی های اپیدمیولوژیک لیشیمانیوز جلدی، تشخیص دقیق موارد بیماری،‌تقویت سیستم ثبت گزارش دهی و بیماریابی دقیق و مناسب، می تواند به مبارزه جدی تری لیشیمانیوز جلدی کمک کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha