سلامت نیوز : نمایشگاه فن‌آوری‌های سه بعدی با حضور 12 کشور و ارائه فن‌آوری در «موناکو» برگزار شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ شرکت‌هایی از 12 کشور مختلف محصولات جدید خود را در این نمایشگاه دو روزه عرضه کردند.

فن‌آوری‌هایی که دندانپزشکان را در قالب‌گیری و ساخت پروتزهای دندان یاری می‌دهند و حرفه آن‌ها را به یکی از پویاترین شاخه‌های پزشکی روز تبدیل کرده‌اند.

امروزه لیزر جای مته‌های قدیمی و پر و سر و صدای دندانپزشکان که در دل اکثر بیماران وحشت ایجاد می‌کردند را گرفته است.

در اسلوونی شرکت «فوتونا» نوع جدیدی از فن‌آوری لیزری را طراحی کرده که می‌تواند به صورت خودکار، متناسب با شکل دندان پوسیده و خرابی که باید کشیده شود یا پروتز به آن اضافه شود، دندان را در ابعاد و اشکال مختلف از دایره‌ای گرفته تا مستطیلی یا شش ضلعی‌ای گود کند.

این مته‌های لیزری نه می‌لرزانند، نه تیزند و نه درد زیادی را موجب می‌شوند.

شرکت کره‌ای «واتچ» یکی از پیشگامان رادیوگرافی دیجیتال دنیا در دندانپزشکی در این نمایشگاه جدید‌ترین تصاویر دیجیتالی با کیفیت بالا را معرفی کرد.

تصاویری که در تهیه آن‌ها میزان اشعه ایکس استفاده شده بسیار پایین است و بر خلاف گذشته تنها به ناحیه دهان که محل عکس‌برداری است تابانیده می‌شوند.

شرکت برزیلی «گناتوس» یک فن‌آوری‌ای که در کاهش استرس و خستگی بیماری که دندانپزشک مشغول درمان موثر را معرفی کرد.

شرکت آمریکایی «این ویزالاین» هم با قالب‌های جدید ارتودنسی در این نمایشگاه روکش های شفافی که می‌توان آن‌ها را از دهان در آورد و حتی از فاصله نزدیک هم جلب توجه نمی‌کند در این نمایشگاه شرکت کرد.

نمایشگاه موسوم به «ایمجینا» از 21 تا 23 فوریه ماه جاری به طور کلی به معرفی فن‌آوری‌های جدید سه بعدی و لیزری دردنیای دندانپزشکی اختصاص یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha