نتایج یک مطالعه جدید نشان داده است بین افزایش سطح اوزون در هوای شهرها و افزایش خطر ایست قلبی در ساکنان نواحی شهری ارتباط وجود دارد.

سلامت نیوز :نتایج یک مطالعه جدید نشان داده است بین افزایش سطح اوزون در هوای شهرها و افزایش خطر ایست قلبی در ساکنان نواحی شهری ارتباط وجود دارد.

به گزارش روابط عمومی رادیو سلامت ،  در یک مطالعه جدید پزشکان اطلاعات مربوط به بیش از ۱۱ هزار و ۶۰۰ نفر از ساکنان شهر هوستون در تگزاس را که بین سال های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۱ میلادی در منزل یا اماکن دیگری به جز بیمارستان دچار ایست قلبی شده بودند، تجزیه و تحلیل کردند.

این پزشکان همچنین اطلاعات مربوط به سطح اوزون در هوا را که از اجزای اصلی تشکیل دهنده مه دود است، از ۴۴ ایستگاه سنجش کیفیت هوا در این شهر جمع آوری کردند.

محققان با جمع آوری اطلاعات درباره سطوح ازن از ۴۴ ایستگاه نظارتی در این شهر تاکید کردند که یک افزایش ۲۰ بخش در بیلیون (ppb) سطوح ازن در یک دوره سه ساعته با افزایش سه تا چهار درصدی خطر ایست قلبی در یک فرد ارتباط دارد.

این پزشکان در دانشگاه رایس با ارزیابی دقیق اطلاعات فوق دریافتند افزایش سطح اوزون طی یک دوره سه ساله در این شهر با افزایش سه تا چهار درصدی خطر ایست قلبی به ویژه در افراد مستعد ارتباط مستقیم دارد.

با این حال پزشکان تاکید دارند که در این مطالعه تنها وجود این ارتباط مشخص شده اما هنوز ثابت نشده است که افزایش سطح اوزون موجب ایست قلبی می شود.

همچنین این مطالعه نشان داد که خطر ایست قلبی در میان افراد مورد بررسی، بین مردان بیشتر بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha