پنجشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 6853

وزیر بهداشت درمان وآموزش پزشكی با بیان این كه اصلاح نظام سلامت برعهده پزشك خانواده است، گفت: پزشك خانواده و پرداخت مستقیم هزینه‌های تصادفی، بر اساس ماده 92 از مهمترین اتفاقات در طی دو سال اخیر بوده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دكتر كامران باقری لنكرانی در افتتاحیه اجلاس سراسری معاونان درمان دانشگاه‌های علوم پزشكی سراسر كشور با بیان این كه سیستم ما نظام جامعی نداشته و منابع نیز متناسب با آن تامین نمی‌شود، گفت: در دانشگاه‌ها و وزارت بهداشت نباید مقوله درمان را كنار گذاشت، زیرا معاونت درمان از اوایل سال 1320 در كشور فعالیت می‌كند.

وی با بیان این كه با وجود تغییر درمدیریت‌های درمان كشور، متاسفانه فعالیت چشم گیری صورت نگرفته، افزود: با منابع موجود و تمامی گرفتاری‌ها و تداخلات با برخی دستگاه‌ها می‌توان كارها را بهبود بخشید.

دكتر لنكرانی با بیان این كه در قبال كارهایی كه انجام می‌دهیم، پاسخگو هستیم، اظهار كرد: در كنار آن، چنانچه قدم خیری نیز برداشته شود، پاداش بزرگی نصیب فرد خیر خواهد شد.

وی، دریافتی ماهانه مسوولان وزارت بهداشت و نهادهای مرتبط را در دولت نهم ثلث گذشته عنوان و یادآور شد: این رقم 66 درصد كاهش یافته است. همچنین باید نسبت به تخلفات خود و زیر مجموعه استحفاظی دقت بیشتری داشت، زیرا هر گونه تخلفی گران تمام خواهد شد.

وی با بیان این كه بسیاری از كارها نیازمند امور ستادی است، اذعان داشت: درمان از اموریست كه در بسیاری از بخش‌های آن، راه حل كشوری غلط می‌باشد، به عنوان مثال مشكلات یك بیمارستان با بیمارستان دیگر متفاوت است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با بیان این كه بسیاری از بیمارستان‌ها ارزیابی از عملكرد خود ندارند، خاطرنشان كرد: باید هدف و رسالت تعیین شود، ‌ارزیابی از عملكرد صورت گیرد، سپس راهبردهای اهداف تعیین شده و در نهایت اجرا شود.

وی نگاه به برنامه‌ریزی راهبردی و استراتژیك را كند دانست و یادآور شد: برنامه‌ریزی راهبردی بالنده، نیازمند وقت گذاری بسیار است.

لنكرانی انجام پروژه‌های غیرمرتبط را همزمان با هم بی فایده دانست و گفت: هیچ یك از مسوولان دانشگاه‌ها حق ندارند كه هزینه‌های جاری را صرف پروژه‌های عمرانی كنند. همچنین عمده تلاش‌ها باید در جهت افزایش نرم افزارها باشد.

وی با بیان این كه فعالیت‌های انجام شده، باید یك روند و هدفی را طی كنند، اضافه كرد: ارتباط گیری با مردم از نكات بسیار حائز اهمیت است و برخورد با بیمار به خصوص در اورژانس باید بسیار متین باشد.

لنكرانی با بیان این كه بحث ارتباط گیری با بیمار وآموزش دهی كاركنان اورژانس بسیار ساده و مهم است، خاطرنشان كرد: می‌توان با اضافه كاری و پاداش، اورژانس بیمارستان‌ها را فعال كرد.

وی در پایان خاطرنشان كرد: تحت پوشش بیمه قرار گرفتن، هیچ حفاظتی در برابر هزینه‌های كمرشكن نظام سلامت به دنبال ندارد، بنابراین باید بیمه‌ها عمیق‌تر شوند. همچنین طراحی مسایل جدید بر عهده ما قرار داد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha